Avatar billede celal Nybegynder
18. februar 2009 - 00:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konvertere datatype i en join

Jeg har en forespørgsel, som indeholder en join af to forksellige data typer:

UPDATE faktura INNER JOIN PS_fakt ON faktura.Fakturanr = PS_fakt.id SET PS_fakt.FakturaType = faktura.FakturaType

Hvordan kan jeg konvertere enten fra int til string eller fra string til int? Har prøvet med CINT og CSTR, men intet syntes at virke i en join.
Avatar billede fdata Forsker
18. februar 2009 - 19:50 #1
Opret en udvælgelsesforespørgsel baseret på en af dine tabeller, hvor du tilføjer et beregnet felt, der konverterer, f.eks.
  FakNr: CInt(FakturaNr)
Brug så forespørgslen og det nye felt i din join i stedet for den oprindelige tabel.
Avatar billede fdata Forsker
17. marts 2009 - 19:42 #2
Takker for point ;o)