Avatar billede plato Juniormester
17. februar 2009 - 15:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave brune nuancer på billede

Hejsa alle

Jeg skal scanne nogle billeder ind for én. Og der er ønske om at billederne skal laves fra farvebilleder til brune nuancer. Jeg har scannet billederne ind i Adobe Photoshop CS4, men har absolut ingen forstand på fremgangsmåden.

Nogen der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede hcma Novice
17. februar 2009 - 16:04 #1
der er garanteret et filter som hedder SEPIA
Avatar billede jokkejensen Novice
17. februar 2009 - 16:18 #2
CTRL+U, vælg colorize, træk så løs i de 3 sliders :)

/J
Avatar billede plato Juniormester
17. februar 2009 - 16:46 #3
Tak for hjælpen jokke. :) Kan ikke se om det er et svar du har skrevet, ellers så smid lige et.
Avatar billede prodic Mester
17. februar 2009 - 16:50 #4
Layer->New Adjustment Layer->Photo Filer og indstil Filter til Sephia
Derved får du en gen-redigerbar og dublikerbar indstilling, som du kan overføre til andre indscanninger - evt. via en action.
Nemmere bliver det næsten ikke.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. februar 2009 - 18:29 #5
svar-- Selvtak !