Avatar billede niraikolai Nybegynder
17. februar 2009 - 14:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke trække tal sammen i excel 2003

Hvis jeg kopier en større mængde data fra et Word Dok. til excel kommer der mellemrum mellem tal i en bestemt kolonne.

Problemet er at de ikke bliver regnet med i SUM. da talne ikke er "rigtige"

Det hjælper ikke at Formatere celle til tal!
Her er et udpluk:
10 940
4 840
2 400
6 975
2 400

Ved der er en enkel måde at løse dette kan bare ikke finde den :-)
Avatar billede stalle Nybegynder
17. februar 2009 - 14:52 #1
Jeg er ikke helt med på hvad det er du vil have til at ske med tallene?
Hvilke tal skal lægges sammen?
Det hele eller 940,840,400,400,400,975,400
Avatar billede stalle Nybegynder
17. februar 2009 - 14:55 #2
Hvis tallene skal trækkes sammen, så der står:
osv..

Så Søg og erstat, mellemrum med ingenting
Avatar billede hundevennen Nybegynder
17. februar 2009 - 14:55 #3
søg og erstat mellemrummet med ingenting og prøv så igen - evt. formater hele kolonnen til tal
Avatar billede niraikolai Nybegynder
17. februar 2009 - 15:03 #4
ok det virker ikke helt.

hvordan skal jeg præcist gøre i søg og erstat ??
Avatar billede jkrons Professor
17. februar 2009 - 15:10 #5
I søgeruden trykke du på mellemrumstasten. I Ersatruden gør du ingenting. Erstat alle.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
17. februar 2009 - 15:10 #6
åben erstat og sæt eet mellemrum i den første kasse og ikke noget i den næste - du skal selvfølgelig ha markeret hele den kolonne du vil ha erstattet i - vælg så erstat alle
Avatar billede niraikolai Nybegynder
17. februar 2009 - 15:33 #7
jeg kan få arket til at finde alle  og også erstatte med alt muligt bogstaver/tal tegn osv, men ved ikke at gøre noget forbliver data som oprindeligt ????
Avatar billede stalle Nybegynder
17. februar 2009 - 15:37 #8
Du skal markere den kolonne hvor du har dine tal
Avatar billede stalle Nybegynder
17. februar 2009 - 15:37 #9
Altså, er det Kolonne A, trykker du oppe på A'et og så søger og erstatter den kun u den kolonne
Avatar billede niraikolai Nybegynder
17. februar 2009 - 15:42 #10
Det virkede ved at genstarte excel :-) .... det minder om mnoget fra gamle tider ( win95:)) Takker igen til jer begge. Beklager Hundevennen at jeg allerede havde tildelt point inden du kom på banen.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
17. februar 2009 - 19:23 #11
:-)