Avatar billede boxer Nybegynder
14. februar 2009 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Google søgning på eget websted

Hejsa

Jeg mangler et script der kan udføre en google søgning på min egen hjemmeside.
Til dette skal jeg bruge følgende:

1. En søgebox der kan placeres på en hvilken som helst side på webstedet.
2. Resultatet skal vises på min egen tilpassede side. (på webstedet)

Jeg har selvfølgelig søgt og fundet forklaringer på hvordan jeg bruger google søgning med adsense. Det har ingen interesse.
Ligeledes har jeg fundet noget der fungerer, men uden mulighed for at implementere søgeresultatet på mine egne sider.

Hvordan laves det?
Avatar billede jpworld_dk Nybegynder
14. februar 2009 - 16:03 #1
Opret en hos Google slev
1. Gå ind på http://www.google.dk/coop/cse/
2. Opret en
3. ved "Grundlæggende oplysninger" skal du husk at sæt en * ved "Søg på hele internettet, men læg vægt på inkluderede websteder."
4. Klik nu på Kode. Der skal du lave en * ved "Værtsresultater på dit websted" og ved "iframe - kræver to sider: en til søgefeltet og en anden til resultaterne"
5. "Ved Angiv detaljer for søgeresultater" der skriver du adressen til den side hvor resultaterne skal være på
6. Koden ved "Søgefeltskode" skal ind på den side hvor søge boxen skal være på
7. Koden ved "Søgeresultatkode" skal ind på din resultater side
Avatar billede boxer Nybegynder
14. februar 2009 - 18:15 #2
Jo tak, men så får jeg annonce versionen og det skulle det IKKE være.
Avatar billede jpworld_dk Nybegynder
14. februar 2009 - 20:37 #3
Klik på "Grundlæggende oplysninger" og ved "Annonceringsstatus" skal du lave en * ved "Vis ikke annoncer på resultatsider (gælder kun almennyttige organisationer, universiteter og regeringsorganer)." så er de væk
Avatar billede jpworld_dk Nybegynder
14. februar 2009 - 20:39 #4
Du kan også få penge for dem så skal du klik på "Tjen penge" og lave en AdSense-konto hvis du ikke har det
Avatar billede boxer Nybegynder
14. februar 2009 - 20:56 #5
Citat Boxer:
Jeg har selvfølgelig søgt og fundet forklaringer på hvordan jeg bruger google søgning med adsense. Det har ingen interesse.

Jeg skal bruge en anden løsning.
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2009 - 09:57 #6
Ingen løsning?