Avatar billede krummel Juniormester
13. februar 2009 - 23:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne flere jpg på een gang

Hvordan åbner man flere filer i Photoshop via stifinder på een gang?
Dvs. hvis jeg markerer en række billeder i stifinder, hvordan åbnes de alle i PS på een gang? Kan kun finde ud af at åbne een af gangen

Bruger Vista
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 00:07 #1
Normalt trykker du bare på enter knappen, når alle filerne er markeret. Hvis de ikke åbner i photoshop, er du nødt til at højreklikke og vælge åben med og så vælge photoshop
Avatar billede krummel Juniormester
14. februar 2009 - 00:26 #2
"Åben med" ved højreklik findes ikke når flere filer er markeret desværre - kun når een fil er markeret. Er der evt en shortcut til "åben med"?

Jeg ønsker ikke at have PS som default til at åbne billeder med, så den løsning dur heller ikke.

Andre ideer?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 00:37 #3
hvad med at åbne filerne inden fra Photoshop? Så behøver du ikke have photoshop som default.
Avatar billede krummel Juniormester
14. februar 2009 - 00:50 #4
hov-sa:
Det er en mulighed, men vil gerne have overblikket som jeg kan opnå i stifinder. Men du får mig til at tænke på et andet program "Adobe Bridge" - en image browser. Den løser vist mit problem. Tak :)

giv svar
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 01:04 #5
Du har samme overblik via stifinder og at åbne inde fra photoshop, men det bedste vil jeg også sige er Bridge.