Avatar billede riversen Nybegynder
13. februar 2009 - 14:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

img tag

Ved ikke om det er en fejl eller mine forventerninger der er forkerte, men jeg havde en forventning om, at når jeg bruger img tags så viser den billedet frem for et link. Ellers adskiller tag'et sig vel ikke fra alm. webadresser, som laves til links automatisk.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
15. februar 2009 - 18:48 #1
Img tag var en af de ting vi meget gerne ville have med i den nye version, men lovgivningen er lidt i vejen.

Vi (jeg som ansvarshavende) er ansvarlige for indholdet på Eksperten.dk. Det vil sige billeder med copyright, som bruges uden godkendelse.

Traditionelt har man som site-ejer haft en vis tid til at fjerne indhold som var i strid med dansk lovgivning, men vi ser pt. en stramning.

Det vil sige, at i stedet for at godkende alle billeder og så slette de problematiske så skulle vi havne i en løsning som parkerede alle billeder indtil vi havde godkendt dem. Det er selvsagt et kæmpe arbejde - og svært, for er det nu dig selv der har taget et billede af Amalienborg eller har du bøffet det fra Billedbladet? :-)

Samtidig kunne det, med billeder der peger uden for siden, ske at sourcen ændrede sig. Det vil sige, at i stedet for et billede af en pæn hjemmeside kommer der et billede af et par pæne attributter. Og gang så det problem med de over 8 mio. post som er herinde...

Derfor har vi, indtil videre, droppet img-tags og muligheden for at uploade sine egne billeder. Men gode forslag til hvordan vi får det på sitet og undgår at tilbringe sin tid i retten modtages gerne :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
15. februar 2009 - 19:20 #2
så bør i lige få det fjernet under tekstfeltet for kommentarer/svar
Avatar billede riversen Nybegynder
15. februar 2009 - 19:20 #3
og det var så det.