Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 22:03 Der er 11 kommentarer

NTLDR MISSING

Min bærbare pc med vista på siger ntldr missing og det viser sig nu at den har byttet om på drev C: og E:

hjælp mig jeg vil nødigt miste mine data....
Avatar billede harpocrates Nybegynder
12. februar 2009 - 22:19 #1
hmm.. det kan den vel ikke bare lige pludselig gøre.. har du haft din spand skilt fra hinanden og sat diskene på forkerte kabler ? altså sat din "normale" primære disk på det sekundære kabel ?

Tror måske du skal uddybe problemet lidt ? - måske ved at skrive hvad du gjorde lige før du slukkede / genstartede computeren sidste gang den virkede..
Avatar billede harpocrates Nybegynder
12. februar 2009 - 22:20 #2
wups :) - så ikke lige det var en bærbar :)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 22:25 #3
Startede computeren op om morgenen. Beskeden med NTLDR is missing kom frem.
Har læst lidt om problemet herinde og fandt ud af at mit c: drev har ændret sig til drev E:
Jeg har intet gjort, har aldrig haft den skilt ad eller noget. Købt sidste sommer....
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 22:25 #4
Startede computeren op om morgenen. Beskeden med NTLDR is missing kom frem.
Har læst lidt om problemet herinde og fandt ud af at mit c: drev har ændret sig til drev E:
Jeg har intet gjort, har aldrig haft den skilt ad eller noget. Købt sidste sommer....
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 22:31 #5
Det lyder som rent volapyk -"Ntldr is missing" er Win2k + XP relateret og bør ikke forekomme i Vista.
Avatar billede harpocrates Nybegynder
12. februar 2009 - 22:36 #6
faldt over dette:

1. Put the Windows Vista installation disc in the disc drive, and then start the computer.
2. Press a key when you are prompted.
3. Select a language, a time, a currency, a keyboard or an input method, and then click Next.
4. Click Repair your computer.
5. Click the operating system that you want to repair, and then click Next.
6. In the System Recovery Options dialog box, click Command Prompt.
7. Type Bootrec.exe, and then press ENTER.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 23:06 #7
Har lige prøvet at skirve bootrec i dos. Den kommer så frem med nogle nye valgmuligheder for at kunne genoprette opstarten på pcen, men jeg kan ikke bruge de nye kommandoer som jeg får som muligheder, den siger de er ugyldige
Avatar billede vejmand Juniormester
13. februar 2009 - 00:25 #8
Avatar billede Jensen DK Novice
13. februar 2009 - 08:04 #9
Kan du ikke bare bytte drev bogstaver så du får dit C: drev tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 01:19 #10
accepteret svar
Avatar billede vejmand Juniormester
21. juli 2011 - 01:53 #11
Hmmm, er problemet løst, eller hvad?????

Hvis du vil lukke spørgsmålet uden at uddele point, skal du acceptere dit eget svar........