Avatar billede lkt Juniormester
12. februar 2009 - 18:35 Der er 9 kommentarer

Oprette mailkonto - problem med trådløst net.

Jeg er kommet på trådløst net og har feåt internettet til at virke.

Når jeg vil oprette min mailkonto, bliver jeg smidt at nettet. Kan det være noget med, at Outlook vil bruge et LAN-net, eller er jeg helt ved siden af?

Er der nogen, som kan hjælpe/guide mig videre i min installation, så jeg kan komme på trådløst net, i Outlook?
Avatar billede be_nice Juniormester
12. februar 2009 - 19:41 #1
Hvilken version Outlook benytter du - 2003/2007?
I 2003 kan du under foretage indstillinger om netværk på flg. måde:
--> Vælg "Funktioner"
--> Vælg "E-mail-konti"
--> Tryk "Næste"
--> Tryk "Rediger"
--> Tryk "Flere indstillinger"
--> Vælg "Forbindelse"
Her kan du se om Outlook er sat op til at oprette forbindelse via lokalnetværk (LAN)
Hvis du bliver smidt af dit netværk i samme øjeblik du åbner/tilslutter Outlook, kunne det måske tyde på at Outlook er opsat til at skifte forbindelse, så check lige hvad denne indstilling står til - og ret hvis den ikke er markeret som ovenfor.
/Be_Nice
Avatar billede lkt Juniormester
12. februar 2009 - 21:07 #2
Jeg skal nok kigge efter, men jeg er bange for, at jeg er blevet smidt af nette siden sidst, selvom jeg ikke var inde i Outlook. Så er jeg nødt til at slå strømmen fra den tråd router og tænde igen og så er jeg på igen. Så måske er det ikke noget med Outlook.
Avatar billede lkt Juniormester
12. februar 2009 - 21:09 #3
Den er sat til at oprette forbindelse via lokalnetværk (LAN).
Avatar billede be_nice Juniormester
13. februar 2009 - 07:29 #4
Nej, det tyder nærmere på at der er en anden fejl på dit netværk.
Jeg har selv været udsat for at en type trådløs router smed netværksforbindelsen uden varsel - dette var så i forbindelse med at der også var installeret en firewall på netværket (har du mon noget af dette?)
/Be_Nice
Avatar billede jpworld_dk Nybegynder
14. februar 2009 - 15:55 #5
Download Mozilla Thunderbird
Avatar billede justrace Novice
14. februar 2009 - 17:12 #6
Opdater firmwaren i routeren (HUSK AT BRUGE KABEL), og driveren til netkortet.
Avatar billede lkt Juniormester
17. februar 2009 - 10:54 #7
Det er hos min mor, så jeg skal nok skrive igen, når jeg har været henne hos hende.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2009 - 20:02 #8
Mon ikke du har været hos hende ;)
Avatar billede lkt Juniormester
12. maj 2009 - 09:01 #9
Jo, nu har det jo været mors dag, så selvfølgelig har jeg det.

Problemet er ikke løst, jeg tror, det er den trådløse router, der ikke virker. Hun kører i øjeblikket på kabel.

Jeg er ikke dygtig nok til at hjælpe, selv med jeres hjælp, desværre.

Er det "lovligt" at give point for hjælpen, selvom mit problem ikke er løst?