Avatar billede visto Professor
12. februar 2009 - 18:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer med minimalistisk udseende

Jeg har udsat opdateringen til Internet Explorer 7 indtil det gav deciderede problemer, bl.a. fordi jeg ikke har kunnet finde ud af at minimere browserens udseende lige så godt som i IE 6. Nu, hvor jeg så har været nødt til at opdatere til 7, melder problemet sig igen: Jeg kan tilsyneladende intet ændre i den måde browseren tager sig ud på. Intet med at slæbe værktøjslinjer til en anden position, som man ellers kan alle mulige andre steder. Alt er tilsyneladende fixeret. Og jeg har ikke valgt "Lås værktøjslinjerne".

Jeg vil gerne have alle "betjeningslinjerne" for oven til at fylde så lidt som muligt, helst i en enkelt linje, og desuden vil jeg gerne fjerne alt overflødigt øjebæ.
Hvis jeg kunne få det som jeg ville, ville jeg gerne nøjes med adresselinjen (hvor man skriver webadresser) og menulinjen, men gerne det hele samlet i en "linje" og ikke som det er nu i tre. Så væk med frem-og-tilbagepile, søgemaskine-vindue, favorit-stjerner, faneblade (med mindre man kan ændre deres alt for i øjenfaldende farver), menupunkter med Startside, Feeds osv.

Hvor mange af disse ønsker kan jeg få opfyldt og hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 18:23 #1
Jeg kan lave en Minimal EI som du vil have det?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 18:23 #2
IE Doh!
Avatar billede visto Professor
12. februar 2009 - 20:43 #3
Det sidste ord i mit spørgsmål var "hvordan"? Det gentager jeg hermed.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 00:58 #4
simpel programering, hvor man indkapsler IE og fjerner alt andet
Avatar billede visto Professor
13. februar 2009 - 08:26 #5
Jeg er ikke helt med. Hvordan skulle det foregå? Du giver jo nogen opskrift, så jeg selv kan komme videre.
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2009 - 10:42 #6
<ole>

Standardsvaret lyder: "Lås værktøjslinjerne op".

Da du allerede har gjort det, må der være andre problemer. Hvad de kan bestå i er vanskeligt at vide. Det kan være alt muligt ... virus, fejlinstallation, You name it  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede visto Professor
13. februar 2009 - 12:32 #7
Jeg har prøvet at ominstallere et par gange, uden resultat.
Hvis jeg fjerner kommandoer i kommandoværktøjslinjen, kommer de blot tilbage, næste gang IE startes.
Jeg har fået fjernet fanerne (under Internetindstillinger > Generelt). Når det ikke kan være anderledes, har jeg også valgt at fjerne menulinjen, idet kommandoværtøjslinjen indeholder det mest nødvendige. Så nu har jeg da i det mindste fået fjernet en af de tre linjer + faner, men det er ikke tilfredsstillende.
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2009 - 12:45 #8
Det kunne lyde, som om der bliver efterladt noget snavs i RegDB'en. Du kan måske rette noget dér, men jeg ved ikke umiddelbart, hvad. Ellers ville jeg nok reinstallere Windows  =)
Avatar billede visto Professor
13. februar 2009 - 14:42 #9
Jeg havde præcis samme problem umiddelbart efter at IE7 blev lanceret, hvorfor jeg kørte tilbage til IE6.
Jeg renser jævnligt på den ene, anden og syvende måde, så det er muligt, at der ikke er andet tilbage end at geninstallere Windows. Det får nu nok vente til jeg alligevel om ikke så længe skal have ny harddisk, da jeg efterhånden kan se pladsproblemer i horisonten.

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt åbent endnu med (svagt) håb om at finde en løsning.
Avatar billede visto Professor
18. februar 2009 - 11:43 #10
Jeg vil lige tilføje, at IE7 testet på min arbejdsplads opfører sig fuldstændigt som her på min egen maskine. Så jeg spørger mig selv, om det overhovedet kan være anderledes? Er der nogen der positivt kan berette om at have fået IE7 til at gøre det, som jeg efterlyser??
Avatar billede visto Professor
21. februar 2009 - 10:31 #11
Jeg tolker det, at jeg ikke har fået svar på ovenstående, som at det ser ud til at IE7 simpelthen ER sådan som jeg har beskrevet, og at det ikke er en fejl, jeg oplever, og at der iøvrigt ikke ser ud til at være noget jeg kan gøre ved det. (I så fald er det ligeså irriterende en browser, som jeg først havde indtryk af).
Jeg vælger på den baggrund at afslutte her.