Avatar billede donkazz Nybegynder
12. februar 2009 - 11:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASPImage - tilsvarende komponent til Win Server 2008 m. IIS7?

Hej alle,

Jeg sidder og kigger på en x64 Windows Server 2008 med IIS7, og det er jo meget fint, men hvad med ASP komponenter til denne type server? Jeg går ikke ud fra at sådan noget som ASPImage kører på 64 bit servere, eller hvordan?

Siden der nu er mulighed for URL Rewriting i IIS 7 (party like it's 1999), tænkte jeg det godt kunne være der var indbyggede billedekomponenter?

Jeg håber der er nogen der har nogle svar til mig, for jeg er på den bareste bund :)
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2009 - 11:38 #1
Jeg tør ikke sige med ASPImage, men ASPJpeg er i hvert fald i en 64-bit version; http://www.aspjpeg.com/whatsnew.html

Mig bekendt så - url rewriting er en iis feature og uafhængig af om det er asp eller ej da det er iis der håndterer request allerede inden fx asp-engine sættes i gang hvorimod billedmanipulering foregår i sproget og som sådan uden om iss. Skal du være uafhængig af komponenter til billedmanipulering skal du over til ASP.NET.
Avatar billede donkazz Nybegynder
19. marts 2009 - 20:14 #2
Jeg endte med ASPJpeg, det er jo en langt bedre og vedligeholdt komponent end den jeg er vant til.. :)

Smid et svar keysersoze, så får du lidt virtuelle penge ;-D Mange tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2009 - 11:45 #3
svar :)