Avatar billede michaeljuul Nybegynder
09. februar 2009 - 08:39 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Simpel schipt med webshop?

Jeg leder efter et free php script med webshop. Gerne noget lig
http://www.pc-elektronik.dk/shop/
Er der nogle som kan hjælpe mig med det?

Der behøver ikke være mulighed for og betale med kort. Men folk må
gerne kunne vælge mellem Giro eller kontant betaling.
Og hivs der bliver valg Giro, så bliver der også lagt fragt til så man
kan se det totale beløb.

Mvh.

Michal
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2009 - 08:59 #1
du kan evt. kigge på oscommerce.

eller skal du kode den fra bunden?
Avatar billede mamasushi Nybegynder
09. februar 2009 - 09:06 #2
Er selv ved at sætte en shop op i Joomla/Virtuemart og syntes det lige til at gå til... Ved ikke om det er noget a' la den slags du søger?
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
09. februar 2009 - 09:17 #3
Den der oscommerce ser meget fin ud :-) Men jeg kan ikke finde ud af om den er FREE?
Så måske det godt kunne være noget for mig.

mamasushi - Hvor kan man se Joomla/Virtuemart ?
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2009 - 09:21 #4
oscommerce er opensource, og koster ingenting andet end den tid du bruger på det :)
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
09. februar 2009 - 09:29 #5
Ok tak.
Kunne bare godt bruge at man kan vælge Dansk og Kr også.
Ellers ser den fin ud.
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2009 - 10:20 #6
det kan du også sagtens, der skal bare installeres et dansk sprogmodul - se evt. her: http://addons.oscommerce.com/category/Languages
Avatar billede mamasushi Nybegynder
09. februar 2009 - 11:10 #7
Både OsCommerce og Joomla/Virtuemart er helt gratis, der er også danske sprogmoduler til Både Joomla/Virtuemart (og også OsCommerce) ...

Du kan få en samlet pakke med Både Joomla/VirtueMart og en slags pre-installeret webshop her:
http://www.virtuemart.com/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=147

Hvis du vil have den samlede pakke, er det den nederste download du skal vælge.

Der findes et hav af moduler og add-ons/themes til Virturmart (sikkert også tilm oscommerce, men syntes selv at Joomla/Vmart virkede simplere at sætte op/bruge).

Hvis ikke du allerede kører en lokal apacheserver til at teste på, kan du evt. downloade WAMP server hvor det hele også er samlet (Apache, PHP og MySql), så kan du prøve at installere Joomla/Virtuemart i én mappe, og evt. OsCommerce i en anden, og så finde ud af hvad der apsser dig bedst, inden du uploader den du vælger til live-serveren.
(der findes et plugin til Joomla der kan hjælpe dig med dette, Xcloner hedder det, en del af JoomlaClone).

:)
Avatar billede mamasushi Nybegynder
09. februar 2009 - 11:12 #8
Nå ja, hvis du vælger "min" løsning, er du velkommen til at skrive hvis du er i tvivl om brugen - er selv ny mht. den løsning, men det er da lykkes mig at blive lidt klogere allerede, så du skriver bare hvis det er :)java script:%20void(0);
Avatar billede rmk24 Nybegynder
09. februar 2009 - 14:22 #9
har selv sat en oscommerce shop op og som der er skrevet er den 100% gratis og den er nem at gå til synes jeg selv. og mange add-ons og moduler som er nemme at tilføje.
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
09. februar 2009 - 16:55 #10
Tak splazz :-)

mamasushi - findes der ikke en demo af Joomla/VirtueMart ?
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
09. februar 2009 - 19:12 #11
Har nu prøvet oscommerce shop på min local server. Har kopieret alle filer ind i htdocs. Og serveren er startet. Men det virker ikke :-(
Avatar billede mamasushi Nybegynder
09. februar 2009 - 19:30 #12
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2009 - 19:35 #13
hvad sker der når du går ind i localhost/dinshop/install ?
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
09. februar 2009 - 19:39 #14
Tak :-) Men det er godt ikke noget for mig :-(
Den er ikke til og finde rundt i deres demo. Og hvis det bliver det samme, med den man selv ligger op så er det ikke noget for mig.
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
09. februar 2009 - 19:45 #15
splazz - Jeg har taget en hjemmeside som jeg har haft oppe og køre på internettet. Der har jeg taget alle filerne og kopieret dem ind i htdocs. Og serveren er startet. Men den virker ikke, der kommer bare server programmet egen startside frem.

Startsiden på min local server ser sådan ud herunder:

Welcome to MAMP

If you can see this page, MAMP is installed on your Mac and everything is working!

To see the PHP configuration, you can watch the output of phpinfo.

Here you can manage eAccelerator.

The MySQL Database can be administrated with phpMyAdmin.

To connect to the MySQL Server from your own scripts use the following connection parameters:

Host: localhost
[Port: 8889]
User: root
Password: root

Example:

$link = mysql_connect('localhost', 'root', 'root');

or you can connect using an UNIX Socket:

Socket: /Applications/MAMP/tmp/mysql/mysql.sock
User: root
Password: root

Example:

$link = mysql_connect(':/Applications/MAMP/tmp/mysql/mysql.sock', 'root', 'root');

Have fun and enjoy,

Your MAMP-Team
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2009 - 19:55 #16
dvs at du har en index.php i din htdocs og du har fjernet den der lå der i forvejen?
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
09. februar 2009 - 20:03 #17
Ja jeg har en index.php i htdocs.
Men selvom jeg sletter alt i htdcos mappen. Så vises serverens startside stadig
Avatar billede mamasushi Nybegynder
09. februar 2009 - 20:39 #18
Håber den anden så virker bedre for dig - heldigvis er vi jo alle forskelligt indrettet :o)
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
09. februar 2009 - 20:44 #19
:o) Ja det håber jeg også. Deres demo syntes jeg er mere overskueligt.
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2009 - 20:48 #20
det virker underligt så... jeg kender ikke mamp-pakken.

hvad hvis du lægger en fil med phpinfo ind i htdocs og kalder den?

localhost/info.php

f.eks.
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
10. februar 2009 - 09:23 #21
Nu har jeg fået det op og køre :o)

Har lige 3 spørgsmål.

1.
Hvor skifter man osCommerce logo der er i venstre side?
Det er i toppen af siden lige over  Forside » Butik

2.
Jeg har en fejl når jeg er i butikken. Se mellem ****

****

Warning: I am able to write to the configuration file: /Applications/MAMP/bin/mamp/htdocs/catalog/includes/configure.php. This is a potential security risk - please set the right user permissions on this file.

****
Jeg kan ikke lige se hvor jeg retter user permissions.

3.
Jeg skal lige høre om uploade af siden.

Kan bare tage hele catalog bibliotek, når man er færdig med og sætte siden op som den skal være, og uploade der hvor man skal have det til og køre på nettet?
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2009 - 09:38 #22
1. det ligger i mappen "images" og hedder vist nok bare logo.gif

2. det ændrer rettgihederne vha din ftp-klient (chmod)

3. ja, det kan du - men der skal så rettes nogle ting med databaseforbindelse osv.
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
10. februar 2009 - 11:11 #23
1. Den fil kan jeg ikke finde. Kan du se om du kan finde ud af hvor din ligger. Og hvad den hedder?

2. Ok. Det finder jeg så ud af når den bliver uploadet. Bare trist man ikke kan få det væk på den locale server.

3. Ved du hvilken filer det drejer sig om?
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2009 - 11:26 #24
1. jeg har et der hedder logo.gif i mappen images

2. det kan du også på din egen server - jeg ved ikke lige hvordan du gør det når det ikke er via ftp.

3. nej det er jeg ikke klar over, jeg har aldrig haft brug for det. det kan være at du kan finde noget her: www.openforum.dk
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
10. februar 2009 - 11:43 #25
1. Kunne du ikke prøve og ændre din logo.gif eller lig en anden logo.gif ind i stedet for. Og se om den så ændre dit logo?

Er det under catalog --> images din er?
Ellern i catalog --> admin --> images?

Jeg her en fil som hedder oscommerce.png i catalog --> admin --> images. Den er magen til det logo der er. Men selvom jeg ændre den, så bliver logoet ikke ændret :-(

2. Ok

3. Ok
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2009 - 11:50 #26
kan du ikke højreklikkepå logoet på siden og se hvor det ligger?
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
10. februar 2009 - 12:35 #27
Tak :o) Det virker.
Det havde jeg ikke lige tænkt på.

Det her er min logo fil:  /catalog/images/store_logo.png

Splazz - Smider du lige et svar så du kan få point?
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2009 - 12:58 #28
store_logo.gif - ja, det hedder den ikke her, men det er osse en halvgammel version jeg har tror jeg...
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
10. februar 2009 - 13:04 #29
Den hedder ikke store_logo.gif men store_logo.png
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2009 - 13:09 #30
nååh, ja ja - same shit, different pile :p

tak for point