Avatar billede berbatov Nybegynder
06. februar 2009 - 16:55 Der er 5 kommentarer

Installation af BIN-filer

Hej

Jeg skal installere en BIN fil, men computeren har ikke et program til at åbne filen med. Nogle der ved hvad jeg kan gøre?

Gerne en udførlig vejledning :)

PFT.
Avatar billede nicklasw Nybegynder
06. februar 2009 - 17:02 #1
det vil hjælpe hvis du fortalte hvilket styresystem du bruger...
hvis det er linux så:
chmod +x program.bin
./program.bin
Avatar billede berbatov Nybegynder
06. februar 2009 - 22:44 #2
Jeg bruger Windows Vista.
07. februar 2009 - 20:21 #3
(Hvor kommer den *.BIN fil fra ?)
Avatar billede Thomas77 Nybegynder
07. februar 2009 - 20:34 #4
hvis der er tale om en image fil back-up/kopi af en cd eller en dvd kan du "mounte den i et virtuelt drev!

Daemon tools er et godt program til dette!

http://www.daemon-tools.cc/downloads

1. installer daemon tools

2. højreklik på det lille lyn i systembakken (nederst i højre hjørne af skærmen)og vælg virtual cd/dvd-rom --> set number of devices ...og vælg hvor mange drev du ønsker (et burde være nok)

3 venstre klik på samme ikon og vælg dit nye drev - du kan nu mounte din image-fil og vupti - så kører det som om der sad en cd/dvd i din computer!
Avatar billede nicklasw Nybegynder
08. februar 2009 - 22:34 #5
Hvis det ikke er det Thomas77 skriver, men du mener det er et program. Så kan du ikke køre den. så det mere likely at det er en eller anden form for *nix program (linux,bsd eller solaris)

Mvh.
Nicklas