Avatar billede annikal Nybegynder
06. februar 2009 - 15:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

slet xp og lig nyt ind

Hej.
Mine forældres computer har mistet nogle filer så den ikke kører rigtigt mere.
Nu har de så købt win xp på cd, og vil gerne have det lagt ind.
Mit spørgsmål er så hvordan jeg får slettet det gamle win og lagt det nye ind.
Avatar billede tosa Nybegynder
06. februar 2009 - 15:36 #1
Det kommer lidt an på om der er noget på computeren der skal gemmes først.

Hvis der ikke er noget der skal gemmes, skal du grundlæggende set bare sætte CD'en i drevet og tænde computeren. Så skulle resten give sig selv, og du vil blive guided igennem installationen.

Dog kan det være du skal i BIOS'en og ændre boot-sekvensen først, så du sikrer dig, at der bootes fra CD/DVD-drevet.

det er lidt forskelligt hvordan man kommer ind i BIOS konfigurationen, men som oftest trykker du på Delete tasten ved opstart af computeren for at komme derind.
Avatar billede annikal Nybegynder
06. februar 2009 - 15:39 #2
Der skal ikke gemmes noget af det der er på pcén nu.
Jamen det er jo nemt så, jeg troede bare det gamle win skulle slettes først.
Avatar billede tosa Nybegynder
06. februar 2009 - 15:41 #3
Når CD'en starter op, vil du blive spurgt om du vil slette det eksisterende styresystem på computeren.
Avatar billede annikal Nybegynder
06. februar 2009 - 15:46 #4
okay.
Jeg takker mange gange.
Hvordan giver jeg dig dine point?
Avatar billede tosa Nybegynder
06. februar 2009 - 15:48 #5
Det var så lidt.

Points kan du give ved at give dem til det her svar.