Avatar billede bonaparte Nybegynder
04. februar 2009 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Runde hjørner på foto med Photoshop CS3

Hejsa:)

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg laver runde hjørner på de fotos jeg henter ind i Photoshop CS3?
Avatar billede tipman Juniormester
04. februar 2009 - 20:18 #1
Du vælger oval/rund markeringsværktøj. Vælg feather til fx 150 hvis du vil have en blød overgang. Marker i dit billede. Vælg kopier.
Opret nu et nyt billede og sæt markeringen ind i det.

Jeg ved ikke om det er det du mente med runde hjørner?
Avatar billede tipman Juniormester
04. februar 2009 - 20:18 #2
Du vælger oval/rund markeringsværktøj. Vælg feather til fx 150 hvis du vil have en blød overgang. Marker i dit billede. Vælg kopier.
Opret nu et nyt billede og sæt markeringen ind i det.

Jeg ved ikke om det er det du mente med runde hjørner?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
05. februar 2009 - 14:56 #3
Nej, det giver jo nærmere et ovalt billedet, hvor jeg gerne vil runde hjørnerne..

Jeg vil gerne runde hjørnerne på billederne med en radius på 12px.. Det gjorte jeg tidlige i ImageReady, men nu kan jeg ikke finde funktionen i CS3:(
Avatar billede jernrosen Nybegynder
06. februar 2009 - 06:08 #4
Du får den skarpeste beskæring af dit billede ved at følge denne beskrivelse :

http://jernrosen.net23.net/rundehjoerner2.htm

Held og lykke med arbejdet *S*
Avatar billede bonaparte Nybegynder
06. februar 2009 - 09:38 #5
Super.. Lige hvad jeg skulle bruge:)