Avatar billede itumpe Nybegynder
04. februar 2009 - 15:55 Der er 4 kommentarer

Kontrol af antal arbejdede timer efter klik på afkrydningsfelt

Jeg har en fortløbende formularer med følgende overskrifter:

ID  Tilføj/Fjern  Navn  Afdeling

Tilføj/Fjern er et afkrydningsfelt.

Når brugeren klikker på afkrydningsfeltet ud for en given medarbejder, skal følgende ske:

1) Systemet skal kontrollere, om personen har arbejdede timer i tabellen "Arbejdede Timer" under overskriften "Man Hours".

2) Hvis "Man Hours" for medarbejderen, hvis afskydsfelt er blevet klikket på, er nul, så tillad afklikning.

3) Hvis "Man Hours" for medarbejderen, hvis afskydsfelt er blevet klikket på, er større end nul, så tillad ikke afklikning og kom med besked "Medarbejderen har arbejdede timer og du kan ikke afklikke".

Hvordan griber jeg denne problematik an?
Avatar billede mugs Novice
04. februar 2009 - 16:46 #1
Ikke afprøvet:

If DCount("*", "Arbejdede timer", "[ID]= " & Me.ID & " And [Man Hours]") > 0 Then
msgbox "Medarbejderen har arbejdede timer og du kan ikke afklikke"
me.afkrydsningsfelt.enabled = False
Else:
me.afkrydsningsfelt = true
Avatar billede itumpe Nybegynder
04. februar 2009 - 17:12 #2
Meget tæt på tror jeg! Det ser ud til at virke fint indtil jeg får følgende besked:

"Du kan ikke deaktivere et kontrolelement, så længe det har fokus"
Avatar billede mugs Novice
04. februar 2009 - 17:18 #3
Nej det er korrekt. Du er nødt til at fjerne focus fra afkrydsningsfeltet inden deaktivering. Du er simpelthen nødt til at indsætte den del af koden et andet sted, måske i et helt andet felt.
Avatar billede mugs Novice
12. februar 2009 - 21:38 #4
Hvordan går det?