Avatar billede imma Forsker
03. februar 2009 - 22:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

avis til en SFO.

Hejsa jeg vil lave et nyhedsbrev i form af en avis med billeder og tekster, muligvis med videoklip hvis man kan bruge avisen som en .pdf fil.. Det er dog på et senere tidspunkt. Er der nogen der kan hjælpe mig igang med en template eller noget i den stil, det behøver ikke være avanceret måske noget i publisher.

på forhånd tak

Jon
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 22:59 #1
Online/offline, hvor skal siden ligge, skolenet, og hvorfor .pdf?

Mange spørgsmål, men prøv at besvar så mange som muligt.
Avatar billede imma Forsker
03. februar 2009 - 23:08 #2
Helst offline . bare en almindelig avis.. Avisen skal printes ud til forældrene - eller ligges på skolenet, og så de selv kan downloade den. .pdf var nok bare vrøvl fra min side af. Var bare mere hvis man ville ligge et filmklip op. Men det dropper jeg i første omgang
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 23:17 #3
Når det er på skolenet, ville jeg tage en snak med den lokale IT-pedel, eller hedder det Teknisk Pedel? om hvad han vil anbefale. Men .pdf er et godt format da det er ret nemt at have med at gøre, samtidig med at ligyldig hvilken platform den åbnes på, vil det altid se rigtigt ud.

Powerpoint kan da sagtens bruges, og så er det jo bare at få installeret en pdf-writer, altså et stykke software der virker som "printer" men bare "udskriver" i form af et pdf-dokument.
Avatar billede imma Forsker
03. februar 2009 - 23:22 #4
tror ikke der er nogen problemer med at lægge en .pdf fil op på skolenettet. Men det var nu måske mere hjælp med at få avisen stablet på benene i første omgang.
Avatar billede imma Forsker
22. november 2010 - 21:29 #5
ok