Avatar billede AikenD Nybegynder
03. februar 2009 - 15:26 Der er 4 kommentarer

Får konstant at vide at jeg ikke er online..

Jeg har haft StofaNet i nogen år nu, og har ikke haft de store problemer med det. Men pludselig begynder min computer at vise et vindue hvori der står at jeg ikke længere er online.. Nogle gange går der kun få minutter, men prøver jeg så at linke til en anden side på nettet, får jeg at vide at jeg er of-line.. Problemet begyndte den dag min datter fik ny bærbar computer, men jeg kan ikke udelukke at det bare er et tilfælde. Min computer kører Windows XP Pro, fuldt opdateret, og min datters bærbare kører Vista.. Håber at nogen kan hjælpe.  :)

Stevie
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2009 - 15:29 #1
flere muligheder.

- Dit netkort er ved at stå af. Det sker faktisk en gang i mellem
- IP problemer der er afhængig af dit abonnement. Hvis du ikke har en NAT router og kun har rådighed over 1 IP adresse vil det give konflikter
- der er også andre muligheder jeg ikke lige kan komme på
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2009 - 15:31 #2
kan selvfølgelig også være stik eller kabel
Avatar billede AikenD Nybegynder
03. februar 2009 - 16:12 #3
Jeg har ikke fast IP, så din ide med dårligt netkort lyder egentlig meget sandsynlig; specielt da de to andre computere i huset ikke har de samme problemer.. Vi har access over en US Robotic trådløs fætter..

Stevie
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2009 - 17:40 #4
Prøv at skifte netkortet, du kan prøve med et kort fra en af dine andre maskiner, men det er bedst med et du ikke har brugt før og som har en anden mac adresse end dem der før har været på