Avatar billede 49jensen Nybegynder
31. januar 2009 - 19:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reset af tæller hvis omstændigheder er til stede.

Jeg har langt om længe, med hjælp her fra "Experten", fået mine tællere til, næsten at virke efter hensigten.
Jeg mangler kun at kunne resætte dem under visse omstændigheder.
Jeg har nogle gange brug for at resætte når tælleren har talt til et forudbestemt tal.
F.eks.tælle fra 1 til 10 og derefter ressætte til 1.
Jeg har prøvet at lægge en "Iff sætning" flere forskellige steder men uanset hvad, får jeg på "SET Nr = Nr+1"

Private Sub AC_Reg_BeforeUpdate(Cancel As Integer)

Dim Stringsearch As String
DoCmd.SetWarnings False

DoCmd.RunSQL "UPDATE TblTællerX SET TblTællerX.Nr = [Nr] WHERE ((TblTællerX.[AC Reg])=[Forms]![FrmX]![AC Reg])"
DoCmd.SetWarnings True
Stringsearch = Me.AC_Reg
Me.X_check_ number = DLookup("[Nr]", "TBLTællerX", "[AC REG]='" & Stringsearch & "'")
End Sub

'Private Sub Form_AfterInsert(Cancel As Integer)
'Dim Stringsearch As String
'Stringsearch = Me.AC_Reg
'Me.X_check_number = DLookup("[Nr]", "TblTællerX", "[AC_Reg]='" & Stringsearch & "'")
'DoCmd.SetWarnings False
'DoCmd.RunSQL "UPDATE Nr ,TblTællerX", (AC_Reg = "Me.AC_Reg")
'Set Nr = Nr + 1
'DoCmd.SetWarnings True
'End Sub
Avatar billede mugs Novice
31. januar 2009 - 19:32 #1
Hej

Jeg kender jo din db fra tidligere, og den er jo temmelig kompleks. Jeg kan ikke her og nu give dig den salomoniske løsning. Men kan du lave et eksempel som sidst kan du blot sende den som en .zip.

Husk at konvertere til 2003.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
31. januar 2009 - 23:38 #2
Er hermed sendt.
Avatar billede mugs Novice
01. februar 2009 - 15:45 #3
db returneret.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
01. februar 2009 - 20:16 #4
Dette er den ændrede tællerfunktion her med reset.
Mange tak ti mug.Og hermed point.

Private Sub AC_Reg_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Dim Stringsearch As String
Stringsearch = Me.AC_Reg
DoCmd.SetWarnings False
If DLookup("[Nr]", "TBLTællerA", "[AC REG]='" & Stringsearch & "'") = 9 Then
DoCmd.RunSQL "UPDATE TblTællerA SET TblTællerA.Nr = 1 WHERE (((TblTællerA.[AC Reg])=[Forms]![FrmACheckImplement]![AC Reg]))"
Me.A_check_number = 1
Else:
Me.A_check_number = DLookup("[Nr]", "TBLTællerA", "[AC REG]='" & Stringsearch & "'")
DoCmd.RunSQL "UPDATE TblTællerA SET TblTællerA.Nr = [Nr]+1 WHERE ((TblTællerA.[AC Reg])=[Forms]![FrmACheckImplement]![AC Reg])"
DoCmd.SetWarnings True
End If

End Sub
Avatar billede mugs Novice
01. februar 2009 - 20:23 #5
Tak for point.