Avatar billede safesite Nybegynder
29. januar 2009 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan logo udskiftes i phpbb standard forum?

Jeg sidder med et lille problem.

Jeg har downloadet og installeret et gratis forum fra følgende link:

http://www.phpbb.com

Det hele kører på skinner men jeg vil gerne udskifte phpbb standard logo og givetvis standard farverne som findes i den oprindelige version.

Jeg ved, at det kan lade sig gøre fordi jeg har set det gjort på andre foraer.

Spørgsmålet er bare, hvordan?

Kan nogen hjælpe?

På forhånd, tak for ethvert svar.
Avatar billede jpworld_dk Nybegynder
03. februar 2009 - 22:39 #1
Let som ingen ting

1. Find billedes adresse (Klik på højre mus på billedet og så på Egenskaber)
2. Slet din domæne adresse
3. Du ved du hvor denne billede fil er og der sæt du det nye billede ind med samme navn og filtype
Avatar billede safesite Nybegynder
05. februar 2009 - 14:58 #2
Tusinde tak til dig jpworld_dk! :-D

Det funker nu! Nu er logoet udskiftet. Jeg har allerede givet dig point så det skulle være i vinkel også.

Men jeg tænkte på om du også kunne hjælpe mig mht. farvespørgsmålet som jeg ligeledes prøver og finde en løsning på.

Kan man også ændre dem på en eller anden måde?

Endnu engang tak. :-)
Avatar billede jpworld_dk Nybegynder
14. februar 2009 - 12:58 #3
Det var da så lidt det er bare nogen måneder siden jeg har haft phpbb da jeg bliv sur over phpbb3 og at de ikke lave mere på phpbb2 så jeg kan ikke husk så mangt men lidt. Gik over til Memht
Avatar billede safesite Nybegynder
15. februar 2009 - 15:07 #4
Hej igen jpworld_dk!

Ja, der er kommet en ny udgave af phpbb3. Jeg havde ikke prøvet det andet før og det var mit første forum. Det fungerer indtil videre efter hensigten men mht. at redigere og tilpasse farver m.m. i det synes jeg, at det ikke er så brugervenlig.

Jeg havde helst set et system hvor man frit og nemt kan udskifte visse dele og emner.

Jeg har lige set på Memht som du omtalte. Er det nemmere/bedre synes du end phpbb3 også mht. ovennævnte, altså udskiftning af farver, logo osv.?

Så vidt jeg kan se er det open source også, ikke sandt?

Lad mig høre mere når du får tid og hvis du kan.

Endnu engang tak! ;-)
Avatar billede jpworld_dk Nybegynder
15. februar 2009 - 16:01 #5
Jeg kan mere lide det for du før mere med. Hvis man altså skal lave en download/links/forum side ja det er let nok. Der er bare det jeg gik over til phpbb3. phpbb3 er grim end 2'eren og da jeg havde den altså et ½ år var det bare bliv mere svært og phpbb har man i 2'eren altid skulle update fordi de dumme altid kun finde et huld i det.

Man kan altså lave om på billederne (f.eks logo) da din er på eges server.

Det er op til dig hvor er hjemmeside til for