Avatar billede jberiksen Nybegynder
28. januar 2009 - 20:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Underordnede og overordnede felter

Hej

Jeg har en form med 4 faneblade. I de tre af fanebladene henter jeg en anden form der skal vise sine værdier på baggrund af en værdi i det første faneblad.

Det kan jeg sagtens få til aqt fungere hvis formen i de faneblade ligger direkte i fane bladet, men hvis jeg på et af fanebladene, vil have en ny form med faneblade hvor i jeg vil lægge de forms der skal vises ressultater ud fra en værdi i hovedfanebladet.

Er det muligt at få den til det?
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2009 - 20:37 #1
Avatar billede jberiksen Nybegynder
29. januar 2009 - 09:23 #2
Kan ikke finde ud af det.

Jeg har en form der hedder Samlet, i den har jeg 3 fanebalde på det ene ligger der en form der hedder sag, i den ligger der en vbakode  som følger

Private Sub Form_Current()
    Me.Parent!Produktliste_til_sager.Requery
    Me.Parent!Produktion_Samlet.Requery
End Sub

Det faneblad hvor formen Produktliste_til_sager ligger er intet problem at få til at fungere. I den form der hedder Produktliste_til_sager har jeg  en
UnderordnedeFelter: SagsId
OverordnedeFelter:  Form!Sag.Form!SagsId

Men det sidste faneblad har jeg problemer med. I det har jeg en form liggende der hedder Produktion_Samlet. I den ligger der tre faneblade, hvor der ligger en form i hver af dem der alle heder Produktion_EtEllerAndet.
Nu er mit problem så at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal skrive i min vbakode og hvor jeg skal lægge den. Ved heller ikke hvad der skal stå i de Under- og Overordnedefelter.

Nogle der vil hjælpe mig
Avatar billede terry Ekspert
29. januar 2009 - 15:49 #3
If you can send me an example of your dB then I'll take a look for you.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede jberiksen Nybegynder
29. januar 2009 - 18:41 #4
Can you try to help me without that?

There is a lot of relationships that will broke when I send this file, and there is some data in it I dont want other to see.
Avatar billede terry Ekspert
29. januar 2009 - 18:49 #5
Without an example from you will mean that I will need to make it myself and that will take too much time before it is exactly the same as yours.

So if you can send me an example with some simple test data then I doint have to use so much time.

If your tables are linked access then just delete/alter records so I have some test data.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
29. januar 2009 - 19:27 #6
I have send you a mail
Avatar billede jberiksen Nybegynder
30. januar 2009 - 10:52 #7
Nogen der kan hjælpe mig på dansk, for det her kan jeg tilsyneladende ikke rigtig forklare på engelsk.
Avatar billede terry Ekspert
30. januar 2009 - 11:27 #8
Prøv så på dansk
Avatar billede jberiksen Nybegynder
30. januar 2009 - 15:15 #9
vil du smide et svar terry?
Avatar billede terry Ekspert
30. januar 2009 - 15:41 #10
back again :o)
Avatar billede terry Ekspert
06. februar 2009 - 10:07 #11
svar