Avatar billede lexkorbs Nybegynder
28. januar 2009 - 19:03 Der er 6 kommentarer

Er ikke sikker på om dette er det rigtige ram til min computer?

Hej eksperter.

Jeg har en Medion, system model = MS-7181.

Jeg har brugt lang tid på at lede efter noget ram der passer i min maskine, men det er ikke helt nemt..
Har endelig fundet frem til http://www.memoryx.net/msixdc1024.html

Er der nogen der ved om dette kan bruges?

Mit valg af en Medion PC har virkelig kostet mig tid og besvær, og deres support er ubrugelig :\

Håber nogen ved besked!
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 19:29 #1
1.49

http://www.cpuid.com/cpuz.php

til venstre - udpak og kør - under spd står hvad dine ram hedder.
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
29. januar 2009 - 19:37 #2
Hmm, med det program ser det ud til jeg har 4 slots, hvor slot 2 og 4 bliver brugt allerede.. Kan jeg så bruge de 2 andre, eller er det ikke sikkert jeg har dem, bare en standart ting i programmet?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 20:36 #3
det har de fleste bundkort 4 sokler til ram. et eksempel-------------
2 gule og 2 sorte sokler

du må se i bogen om dit bundkort hvor mange ram det understøtter - det bestemmes af bios.
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
30. januar 2009 - 14:52 #4
Med CPU-Z kan jeg bare se at jeg har 2x 512 Mbytes AENEON
Max-Bandwidth PC2-4300 (266 MHz)
Part Number AET660UD00-370A98Z
og så Serie Nummeret.

Ved ikke hvad jeg skal søge efter for at finde en 2GB'er, eller 2x1GB'ers der passer i samme slot :s
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2009 - 15:59 #5
overså du denne her.
du må se i bogen om dit bundkort hvor mange ram det understøtter - det bestemmes af bios.
har den svært ved at læse dine ram er det som regel en opdatering af samme.

PC2-4300 (266 MHz)

tag en klods ud og tag med i forretningen - så får du den rigtige
det går som regel galt hvis du blander forskellige mærker men lad forretningen råde dig.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 13:14 #6
svar