Avatar billede aff3 Nybegynder
26. januar 2009 - 21:45 Der er 8 kommentarer

Harddisk problemer

Jeg har en ekstern harddisk, der er begyndt at drille. Sad og skulle til at se film på den igår, men 10min inde i filmen, begynder den at gå i slowmotion. hvis jeg prøver at kopiere større filer, som f.eks. et image til en intern harddisk, kopiere den i 10-15sec, hvorefter den går i stå, og eta'en bare bliver højere og højere. Det er en WD Mybook, magen til den her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397098&searchArea=&Soegeord=

Har i øvrigt lige prøvet at kører WD's Diagnostics tool, og det er stort set det samme. Det når lige at kører i 2-3sek, og så stopper det bare, mens eta'en skyder i vejret. Fik til sidst denne fejl: Test Result: FAIL
Test Error Code: 06-Quick Test on drive 3 did not complete! Status code = 07 (Failed read test element), Failure Checkpoint = 65 (Error Log Test) SMART self-test did not complete on drive 3!

Er den ved at stå af, og findes der noget software jeg kan bruge til at checke den for fejl?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 21:56 #1
http://www.helgec.dk/killdisk.html

Du kan evt køre killdisk, der vil slette alt på din eksterne hardisk.  Ved ikke om du er klar tit det.

Der kan du til sidst se om hardisken er i orden, når alt er slettet.
Avatar billede aff3 Nybegynder
26. januar 2009 - 22:10 #2
Helst ikke, da jeg har en del ting jeg gerne vil gemme. Kan jeg på nogen måde recover det der ligger på, og smide det på en anden disk?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 22:18 #3
hvis du har en anden disk, eller en partion med plads, kan du så ikke bare kopiere det du ønsker, over på den ?
Avatar billede jaze Nybegynder
26. januar 2009 - 22:19 #4
Der findes et tools på www.grc.com ved ikke om det kan hjælpe dig, men det har hjulpet mange igennem tiden, desværre er det et betalings program, dog ikke så dyrt.

Lad høre hvad du vælger
Avatar billede aff3 Nybegynder
26. januar 2009 - 22:20 #5
Samsonjens: Små filer kan jeg, men større filer som bl.a. images kan jeg ikke, som jeg skriver i den første post
Avatar billede aff3 Nybegynder
26. januar 2009 - 22:22 #6
Jaze, Jeg kigger på det, tak
Avatar billede newcommer Nybegynder
27. januar 2009 - 00:33 #7
Du skal måske først redde dine data. Derefter kan du jo prøve med Killdisk, som
foreslået: http://helgec.dk/insert.html#Overf%F8r+disk1+til+disk2
Avatar billede aff3 Nybegynder
28. januar 2009 - 14:22 #8
Jeg prøvede med Spinrite, som der blev foreslået, men der skete det samme, som når jeg prøver at kopier. Den kørte i et kort stykke tid, og så nærmest frøs den, og fik en eta. på mange hundrede timer.

Så jeg vil forsøge en sidste udvej ogprøve at recover så meget som muligt. Så hvis i kender nogle gode apps til dette, må i gerne skrive dem.