Avatar billede neo-fisk Nybegynder
26. januar 2009 - 12:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Spyware/virus

Hej

jeg har en pc, som jeg tror er inficeret med et eller andet da den kommer frem med en masse popups omkring spyware 2009

her er en hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL$WINKOMPAS3\Binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\Remote Backup\aua\bin\AuaObm.exe
C:\Programmer\Remote Backup\aua\jvm\bin\AuaObmJW.exe
C:\Programmer\Remote Backup\bin\Scheduler.exe
C:\Programmer\Remote Backup\jvm\bin\SchedulerOBM.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNetwk.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Remote Backup\bin\SystemTray.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\FK-Data\Backup Manager\FKBackupService.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Npm\bin\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\nse\bin\NSESVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\Toolbox\STATUS~1\STATUS~1.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox\jre\bin\javaw.exe
C:\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe
C:\Norman\Nvc\Bin\Nip.exe
C:\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAShCut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PTHOSTTR] C:\Programmer\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE /Start
O4 - HKLM\..\Run: [SetRefresh] C:\Programmer\Compaq\SetRefresh\SetRefresh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [OBSystemTray] C:\Programmer\Remote Backup\bin\SystemTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup 2.5] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox\hpbpsttp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - Global Startup: FKBackupService.exe.lnk = C:\FK-Data\Backup Manager\FKBackupService.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {1469FF24-47F6-11D2-8805-006008C537E3} (Adobe Mail Control) - http://www.kps.dk/codebase/ffmail.cab
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} (LSSupCtl Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {92EB6641-286A-11D2-A68E-00A0C996A6DD} (Adobe Signature Object) - http://www.kps.dk/codebase/jfsignature.cab
O16 - DPF: {AD90E8D1-3B47-11D2-A696-00A0C996A6DD} (jfCryptoSignature Class) - http://www.kps.dk/codebase/jfcrypto.cab
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} (ActiveDataInfo Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {EF2FB80F-0975-408E-A871-B00CC863478A} (Adobe Soft Font Installer) - http://www.kps.dk/codebase/fontinstaller.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: wlmailhtml - {03C514A3-1EFB-4856-9F99-10D7BE1653C0} - C:\Programmer\Windows Live\Mail\mailcomm.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: ISLAlwaysOn - C:\WINDOWS\
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\HPQ\Shared\hpqwmi.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Unknown owner - C:\Norman\nse\bin\NSESVC.EXE" -daemon (file missing)
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Norman's Very Own supplY of resources (NVOY) - Norman ASA - C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: AutoUpdateAgent (Remote Backup) (OBAutoUpdate) - Unknown owner - C:\Programmer\Remote Backup\aua\bin\AuaObm.exe
O23 - Service: Online Backup Scheduler (Remote Backup) (OBScheduler) - Unknown owner - C:\Programmer\Remote Backup\bin\Scheduler.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 12:33 #1
Avatar billede neo-fisk Nybegynder
26. januar 2009 - 12:42 #2
malwarebytes vil ikke starte
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 12:48 #3
http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

Prøv med superantspyware først. Det hajp da jeg prøvede på en andens maskine hvor malbytes heller ikke ville starte
Avatar billede lablo Nybegynder
26. januar 2009 - 12:48 #4
Nu er jeg ikke god til at læse de logs, Så jeg vil give min version af hvad jeg ville gøre.

Første skridt: kig i c:\winnt\system32 og sortere efter nyeste filer for at se om der skulle være nogle helt nye system filer (dll, dat filer)
hvis der er det, så ville jeg teste filen her www.virustotal.com

Step 2.' hvis det er en virus så ville jeg forsøge at opdatere min AV scanner og scanne. Dernæst ville jeg scanne med http://housecall.trendmicro.com/ for at se om de finder noget.

step 3. Hvis ovenstående ikke finder noget, så hent http://filehippo.com/download_spybot_search_destroy/ som ret effektiv mod spyware og denne type virus. Ellers se hvad Process explorer kan finde af aktive programmer for at se om man kan "slå" det ned. http://filehippo.com/download_process_explorer/

Step 4 Hvis du finder filen og ikke kan fjerne den. så slå systemgendannelse fra http://support.microsoft.com/kb/310405
Så systemet ikke gendanner viraen.

step 5 hvis intet af oventsående virker, med at slette filen. Så hent http://filehippo.com/download_unlocker/
som du kan slette filen med, næste gang at systemet genstarter.

jeg har haft oplevet noget ligenede, med en andromeda av scanner. Deres mål med denne virus er at lokke dit til et site hvor du skal købe deres "fake" produkt.

prøv ovenstående og se om det virker.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. januar 2009 - 12:53 #5
Prøv om du kan få Super antispyware til at køre, opdater og kør en komplet skanning.
Hent Super Anti Spyware opdater programmet, og kør en komplet scanning, og lad den slette det den finder.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.superantispyware.com/&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dsuper%2Banti%2Bspyware%2Bdownload%26hl%3Dda%26sa%3DG
26. januar 2009 - 12:58 #6
Avatar billede Jensen DK Novice
26. januar 2009 - 13:06 #7
Avatar billede neo-fisk Nybegynder
26. januar 2009 - 13:18 #8
kan desværre heller ikke starte superantispyware..

men her er en ny log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL$WINKOMPAS3\Binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\Remote Backup\aua\bin\AuaObm.exe
C:\Programmer\Remote Backup\aua\jvm\bin\AuaObmJW.exe
C:\Programmer\Remote Backup\bin\Scheduler.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Remote Backup\jvm\bin\SchedulerOBM.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNetwk.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Remote Backup\bin\SystemTray.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\FK-Data\Backup Manager\FKBackupService.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Npm\bin\NVCSCHED.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Norman\nse\bin\NSESVC.EXE
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\Toolbox\STATUS~1\STATUS~1.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox\jre\bin\javaw.exe
C:\Norman\Nvc\Bin\Nip.exe
C:\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe
C:\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAShCut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PTHOSTTR] C:\Programmer\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE /Start
O4 - HKLM\..\Run: [SetRefresh] C:\Programmer\Compaq\SetRefresh\SetRefresh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [OBSystemTray] C:\Programmer\Remote Backup\bin\SystemTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup 2.5] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox\hpbpsttp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: FKBackupService.exe.lnk = C:\FK-Data\Backup Manager\FKBackupService.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {1469FF24-47F6-11D2-8805-006008C537E3} (Adobe Mail Control) - http://www.kps.dk/codebase/ffmail.cab
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} (LSSupCtl Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {92EB6641-286A-11D2-A68E-00A0C996A6DD} (Adobe Signature Object) - http://www.kps.dk/codebase/jfsignature.cab
O16 - DPF: {AD90E8D1-3B47-11D2-A696-00A0C996A6DD} (jfCryptoSignature Class) - http://www.kps.dk/codebase/jfcrypto.cab
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} (ActiveDataInfo Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {EF2FB80F-0975-408E-A871-B00CC863478A} (Adobe Soft Font Installer) - http://www.kps.dk/codebase/fontinstaller.cab
O20 - Winlogon Notify: ISLAlwaysOn - C:\WINDOWS\
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\HPQ\Shared\hpqwmi.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Norman\nse\bin\NSESVC.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Norman's Very Own supplY of resources (NVOY) - Norman ASA - C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: AutoUpdateAgent (Remote Backup) (OBAutoUpdate) - Unknown owner - C:\Programmer\Remote Backup\aua\bin\AuaObm.exe
O23 - Service: Online Backup Scheduler (Remote Backup) (OBScheduler) - Unknown owner - C:\Programmer\Remote Backup\bin\Scheduler.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

--
End of file - 9038 bytes
26. januar 2009 - 13:20 #9
Prøv de nævnte programmer i 'fejlsikker' tilstand ?
Avatar billede neo-fisk Nybegynder
26. januar 2009 - 13:21 #10
ja, det er også prøvet
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 13:21 #11
Da jeg ikke kunne starte Superantispyware, kunne det lade sig gøre fra stifinder at sætte SAS til at scanne
Avatar billede neo-fisk Nybegynder
26. januar 2009 - 13:25 #12
jamen jeg kan jo ikke engang få det installeret :)
Avatar billede neo-fisk Nybegynder
26. januar 2009 - 14:19 #13
så virker det :) ændrede navnet på programmerne..
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2009 - 20:16 #14
Scanner den stadig?
Avatar billede Jensen DK Novice
27. januar 2009 - 07:25 #15
Kan vi få loggen fra SAS at se?
Avatar billede neo-fisk Nybegynder
28. januar 2009 - 08:25 #16
Jeg har fået det væk nu :) dem der mener de har hjulpet læg et svar..
28. januar 2009 - 10:42 #17
Jeg synes du også skal ta' en omgang med [Malwarebytes] ...
http://www.helgec.dk/virus_etc.html ... læg loggen her i tråden ...
Avatar billede Jensen DK Novice
28. januar 2009 - 10:42 #18
Ok du kan jo dele ud som fortjent