Avatar billede turbo3000 Nybegynder
23. januar 2009 - 17:08 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er formålet med PC skærme i widescreen?

Hej

Jeg har kigget lidt på fladskærme til afløsning af min gamle CRT skærm.

Men detailhandelen har kun widescreen skærme i de fysiske butikker. Selv i kontor butikker. Og så tænkte jeg på... Hvorfor??

Jeg mener, jeg har aldrig manglet en bredere skærm til almindelig kontorbrug... Jeg synes enda at mange opgaver kræver højde istedet for bredde fx pdf-filer, tekstbehandling, email og hjemmesider...

Så hvad er formålet med alle disse brede skærme? :D
Avatar billede superanden Nybegynder
23. januar 2009 - 17:33 #1
Du bliver ikke ked af at købe en widescreen skærm. Hvis skærmen kører med en ordenlig opløsning og er en pæn størrelse.

Fordelen er netop at du  kan have f.eks. 1 word og 1 pdf åben ved siden af hinanden. Hvilket er en feature som bliver nem at benytte gennem det nye windows 7.

Grunden til de mange widescreen skærme er netop fordi skærmene er blevet så store at det ikke giver mere mening at gøre dem højere så kan man ligeså godt gøre dem brede så der kan være mere overskueligt på skærmen på den måde.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2009 - 19:57 #2
Det kommer vel an på hvad du laver.

Jeg laver f.eks. penetration testing og exploit developement og har ofte brug for at kunne have to terminaler eller en debugger og er applikation kørende side om side for at kunne se hvad der sker i begge.

Når jeg tester eller udvikler hacks har jeg også ofte brug for at have angrebs maskine og mål åben på samme tid og mulighed for at se hvad der sker i begge.

Når jeg på arbejde laver overvågning af netværks infrastruktur har jeg ofte brug for to widescreens ved siden af hinanden (hvilket kræver et to hoved grafikkort) for at have det fulde overblik
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. januar 2009 - 20:06 #3
Der findes vist også brede skærme, der kan drejes 90 grader.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
21. februar 2009 - 14:49 #4
Tak, jeg må jo bare prøve det så. :)