Avatar billede klinke1 Nybegynder
22. januar 2009 - 17:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

LAN el. WLAN ?

Jeg står og har muligheden for enten at få LAN eller Wireless LAN?. Jeg kan se det smarte i LAN, så har man sin egen sikre forbindelse og garanti for en hastighed, samt at chancen for at der er er nogen, som kan komme ind på din PC er ikke lige så stor, som hvis man deler en trådløs forbindelse med andre.

Fordelen ved WLAN, er vel kun at mange kan dele den samme forbindelse ganske enkelt ved at koble sig på routeren. Eneste ulempe, er vel kun at hastighed, skal deles mellem alle, som er koblet på?.

Håber nogen har mulighed for at komme med nogle opklarende svar.
22. januar 2009 - 18:29 #1
http://www.bufferzone.dk/IT%20sikkerhed/trådløs%20it%20sikkerhed.htm
(Nu ikke så meget paranoia *S*)

Du kunne jo gøre begge dele !
Altså en WLAN router m/ethernet udtag - det har de fleste dog nu om dage...
Avatar billede bartolomos Nybegynder
26. januar 2009 - 22:32 #2
Hvor mange computere skal du have på netværket og er det stationære eller bærbare.
Umiddelbart vil jeg sige at det afhænger af hvad du har nu... Har du allerede kabler i huset eller skal du til at trække nye? Er det besværlige træk osv.

Sikkerheden i WLAN skal du ikke tænke så meget over bare sørg for at lave et avanceret password, det vil få de fleste til at gå videre :)
Avatar billede KLS Novice
26. januar 2009 - 22:36 #3
Hvis du skal til at trække kabler i hele "hytten" ville jeg overveje økonomien i at bruge en trådløs forbindelse med MAC genkendelse og et password indeholdene STORE og små bogstaver samt special tegn #")¤=!"# og tal.

Denne kombination, vil lige holde de fleste forsøgere væk.
Avatar billede klinke1 Nybegynder
29. januar 2009 - 14:57 #4
karise larry.
smid et svar, så er der point.
29. januar 2009 - 15:09 #5
Ping...

Til delning mellem implicerede parter!!!