Avatar billede netro Nybegynder
22. januar 2009 - 16:27 Der er 3 kommentarer

Nedarvning - brugere

Jeg har brug for forskellige brugertyper i min webapp - såsom ansat, kunde og partner. Og der tænkte jeg jo på nedarvning:

Ansat -> Person
Kunde -> Person

Men Ling2Sql (som jeg benytter) understøtter ikke multiple table inheritance. Den vil have al data i den samme tabel. Kan det ikke laves lidt pænere?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. januar 2009 - 17:36 #1
Avatar billede netro Nybegynder
22. januar 2009 - 23:07 #2
Ja, det er netop det jeg ikke er så vild med. Alt ligger i samme databasetabel.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2009 - 18:54 #3
Du kunne muligvis slå to fluer med et smæk:
- løse dit LINQ to SQL problem
- gøre din objekt model mere fleksibel så du bedre kan håndtere personer der skifter rolle
ved at ændre fra arv (is a) til indeholder (has a).