Avatar billede 123maka Nybegynder
20. januar 2009 - 07:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Regulært udtryk

Hej!

Jeg har en tekst som jeg skal scanne igennem. Formen for de strings jeg skal finde er:
"title.asp?id=123" ("" er inklusiv)

Adressen er statisk men tallet er dynamisk og dette gælder også længden. Og der kan være uendeligt mange af disse i den string jeg leder i.

Hvordan gøres dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2009 - 15:11 #1
Avatar billede 123maka Nybegynder
26. januar 2009 - 16:24 #2
Jeg fandt ud af det :) Dog uden brug af noget af det ovenstående. Jeg fandt alle links i min String, sammenlignednede om de matchede, og tog ID'et
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2009 - 01:08 #3
Jeg synes da eller sikke at det kunne være meget nemmere:

string urlstr = "title.asp?id=123";
string id = HttpUtility.ParseQueryString(urlstr.Substring(urlstr.IndexOf("?")))["id"];