Avatar billede 49jensen Nybegynder
19. januar 2009 - 22:59 Der er 4 kommentarer

Lås på filter

Er det muligt at låse et filter i formularvisning.
Som bekendt er det muligt at låse navigationsruden, men kan man låse "filter til og fra", hvis man ønsker at brugere ikke skal kunne slå filter fra.
Avatar billede mugs Novice
20. januar 2009 - 06:56 #1
Efter at have indsat dit filter, kan du bruge denne, der ikke tillader brugeren at fjerne et filter:

Me.AllowFilters = False

Tillad fjernelse af filter igen med denne:

Me.AllowFilters = True
Avatar billede 49jensen Nybegynder
20. januar 2009 - 08:07 #2
Det kan jeg ikke få til at virke
Når jeg indsætter koden "Me.AllowFilters = False", kan jeg stadig slå filter fra, men kan ikke slå det til igen.
Bruger jeg koden "Me.AllowFilters = True", kan jeg slå filter fra og til.
Jeg har indsat koden "Ved Aktuel"
Avatar billede mugs Novice
20. januar 2009 - 08:37 #3
Denne fungerer:

Private Sub Form_Current()
Me.AllowFilters = False
End Sub

Men hvis du indsætter den VedAktuel, vil du jo altid nægte anvendelse af filter hvr gang du skifter post, idet hændelsen VedAktuel indtrfer. Så kan du jo lige så godt sætte formularens egenskab "Tillad filtre" til Nej og så undgå at kode dig ud afproblemerne.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
20. januar 2009 - 08:55 #4
Det forstår jeg altså ikke. "Ved aktuel" er jo det samme som "Current"