Avatar billede skov_p Praktikant
18. januar 2009 - 19:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise en lineal i størrelsesforholdet 1:1

Hej

Er det muligt at vise en lineal på skærmen der har størrelsesforholdet 1:1 dvs. at 1 cm fylder 1 cm på skærmen.
Der er vel bla. behov for at aflæse skærmopløsningen.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. januar 2009 - 21:07 #1
Og hvilken skærmstørrelse det bliver vist på, så nej.
Forestil dig en projektor hvor billedestørrelsen bliver justeret, men opløsningen er den samme.
Avatar billede skov_p Praktikant
18. januar 2009 - 21:17 #2
Det var også det jeg med skærmstørrelse der fik mig til at tvivle, havde ikke lige overvejet den trinløse justering af billedestørrelsen på en projekter.

Smid et svar hvis du vil have nogle point
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. januar 2009 - 06:10 #3
Har jo ikke rigtig hjulpet dig, så ta dem bare igen.
Avatar billede skov_p Praktikant
19. januar 2009 - 09:20 #4
Nu er jeg i det mindste fri for at spekulere over om det kan lade sige gøre :o)
Avatar billede jensepalpe Nybegynder
27. april 2015 - 20:16 #5
Det kan fint lade sig gøre på en skærm. Med en projektor er det noget værre nussearbejde, at få det til at passe ;-)
iruler.net klarer opgaven på skærmen efter nødvendig tilpasning.
Hilsen .....