Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 15:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Find værdi

Hej

Jeg må sige det er noget at et arbejde jeg har kastet mig over med at lærer access, men nyder det jo :)

Jeg har i en form oprette en knap, og der har jeg lidt problemer med at få skrevet den vba kode jeg skal bruge.
I min form har jeg et felt StatusId og skal i min vba kode bruge den tilhørende værdi der står i feltet Mappe i tabellen Status, nogle der vil hjælpe med en stump kode til det?

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2009 - 16:29 #1
Er feltet Status fra en anden tabel end din form får data fra?
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 16:34 #2
If I understand your question correctly you have a related table where the table (status) contains the fields StatusID and Mappe. And maybe other fields too.

If that is correct tyhe you dont need any code to show the value for Mappe. Just change the field containing StatusID to a combo which contains th evalues from the table Status
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 16:37 #3
Here is some info on how to use a combo to see values from a related table

http://www.trigonblue.com/AccessLookup.htm
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 16:39 #4
Ved ikke helt om jeg har forstået dit spørgsmål rigtig, men svare udfra hvad jeg formoder du mener.

Ja
Har en tabel Sager hvor i der bl.a. er et felt StatusId den StatusId skal jeg så bruge til at slå op i min tabel Status hvor i jeg har tre felter StatusId, Status og Mappe det er så det felt Mappe og skal have lagt ind i en variabel som jeg skal bruge senere i koden.

Det er den værdi der står i StatusId i formen der blever gemt i StatusId i tabellen Sager
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 16:47 #5
terry

My problem is not to see the Text in the combo.

In my VBA code, i have to use the vaule from the i field Mappe in the table Status. In the combo box i see the value form the field Status in til table Staus and save the related value form StstusId in the table Sager
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 16:53 #6
Try and explain what table/fields you have on the form and what you want to do with the data in the form.

Are you trying to find a value from another table, or do you want to write a value to another table?
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 17:08 #7
In my form I select the Status and it save the related StatusID to the table Sager

In my VBA code I want to use the StatusId from the table Sager to find the related value in the field Mappe in the tabel Status.
This Mappe value it have to write in a variable then I can use it later in my code
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 17:16 #8
SomeVariable = Dlookup("Mappe","Status","StatusID = " & Me.StatusID )
Avatar billede jberiksen Nybegynder
18. januar 2009 - 17:20 #9
Thank you, that was very easy when man know the functions
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 17:26 #10
:o)

and thanks