Avatar billede dennism Nybegynder
18. januar 2009 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HP skærm: HDMI

Jeg har bl.a. kig på en skærm som denne med HDMI:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=481276&Specs=true

Jeg har en HP laptop med HDMI udgang, men den er koblet til en HP Notebook QuickDock dockingstation som denne:
http://content.officemax.com/catalog/images/397x353/21235628i_02.jpg

Denne har desværre ikke en HDMI-udgang, men i stedet tre stik hvor der står Y, Pb og Pr - skulle mene det er component? Er det digitalt ligesom HDMI, så man kan få et kabel med HDMI i den ene ende og component i den anden ende, så jeg kan koble skærmen til digitalt?

På forhånd tak for svaret.
Avatar billede jesperpress Nybegynder
08. februar 2009 - 01:19 #1
De tre stik: Y , Pb og Pr er analoge signaler med luminans , Blå og Rød farve. Det er hverken komposit eller RGB og kan ikke anvendes til det digitale HDMI-signal.
Avatar billede dennism Nybegynder
07. marts 2009 - 12:40 #2
vil du smide et svar?
Avatar billede jesperpress Nybegynder
09. marts 2009 - 18:31 #3
Du får et udemærket resultat ved at anvende den alm. blå VGA-tilslutning. Blot grafikkortet kan leverer skærmens opløsning på 1650 x 1050 er resultatet kun meget lidt bedre med DVI / HDMI.
Men også med en opløsning som f.eks 1280 x 768 er forskellen meget lille, ja faktisk kan denne opløsning være en fordel da alt bliver noget større på skærmen. Så du får meget glæde af sådan en skærm selvom du ikke bruger den digitale indgang.