Avatar billede mikkelthoegersen Nybegynder
16. januar 2009 - 21:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Uforståelig fejl ved XP-installation

Min ven har installeret XP på sin PC, men nu kan vi ikke få systemet igang, idet PC´en ved opstart - efter at den indledende XP logo er vist - dukker en blå skærm frem, som lyder:

"STOP: c0000221 {Forkert kontrolsum for afbildningen}
Afbildningen CRYT32.dll er muligvis defekt. Headerens kontrolsum passer ikke med den beregnede kontrolsum."

Hvad skal det sige? Hvad kan jeg gøre for at rette på problemet? Blver jeg eventuelt nødt til at formatere det hele?

På forhånd mange tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. januar 2009 - 22:46 #1
Avatar billede mikkelthoegersen Nybegynder
17. januar 2009 - 12:28 #2
Jo men den hjælp Microsoft udbyder er som sædvnlg noget crap. Sagen er jo den, at jeg ikke kan kan komme videre fra den blå skærm.. Hvad gør jeg?? Microsoft er jo ikke den store hjælp, derfor henvender jeg mig til jer! Og hvordan kan jeg i værste tifælde bare formattere hel skidtet og vende tilbage til nulpunktet??
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2009 - 13:22 #3
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand? (F8 under opstart)
Avatar billede mikkelthoegersen Nybegynder
18. januar 2009 - 13:15 #4
Jeg fik løst problemet ved nogle tilfælde. Men ellers tak for hjælpen vejmand.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. januar 2009 - 13:51 #5
Velbekomme, hvis ikke du kunne bruge mit indlæg, afviser du bare, og sender selv et "Svar", så spørgsmålet kan lukkes.  :-)