Avatar billede anderssaksager Nybegynder
16. januar 2009 - 11:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan se mapper, men ikke åbne dem.

Efter en geninstallation af begge mine computere, er jeg løbet ind i et mystisk problem. Delte mapper på den bærbare, kan jeg fint se og få adgang til fra den stationære. Derimod kan jeg kun se mapper på den stationære, men ikke åbne dem. Jeg har indtil nu prøvet følgende:

- Simpel og avanceret fildeling
- Med og uden firewall
- Aktiveret NetBIOS over TCP/IP
- Aktiveret fildeling (surprise :o))

Jeg kan heller ikke åbne mapperne fra den stationære (og det er jo vildt underligt, da det jo er fra den selvsamme computer jeg laver en fildeling!), hvis jeg skriver \\computernavn, så den åbner mapperne over netværk.
Når jeg prøver at åbne mapperne, får jeg følgende fejlmeddelelse:
"not enough server storage is available to process this command". Derfor har jeg oprettet en DWord i registreringsdatabasen med navnet IRPStackSize under HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters og værdien er sat til 15 (brugte denne artikel: http://support.microsoft.com/kb/225782).

Please help me :o)
Avatar billede jokkejensen Novice
16. januar 2009 - 11:30 #1
NOTE: It is not always advisable to set the IRPStackSize value to its maximum of 12. Generally, you should start the value at 4 and work your way up, increasing the value by 1 each time. The problem may still occur if the value is too high.
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
16. januar 2009 - 11:49 #2
Prøver lige at ændre det... Det kunne jo være :)
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
16. januar 2009 - 12:39 #3
Hmm... Slettede nøglen, og lagde en ny værdi ind... Nu ser det ud til at virke. DET er bare mystisk - men trods alt virker det. Jeg tester det mere når jeg kommer hjem, og så ser vi om det bliver ved med at virke :)
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
16. januar 2009 - 23:40 #4
Ok det virker perfekt nu... :o) Så ovenstående virker altså alligevel :o)
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
19. januar 2009 - 08:24 #5
Løsning fundet :o)