Avatar billede jander Nybegynder
01. juli 2001 - 21:18 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

SE HER: Ny spilsektion?

Hej
Jeg ved at det er blevet foreslået et par gange før, men jeg har undret mig over, om der ikke være en idé i at lave en spilsektion her på eksperten.dk?

Her et lille forslag om, hvordan det kunne være opbygget:

Hovedkatergori: Spil
Underkategori 1: Software
Her kan stilles spørgsmål omkring softwarefejl og kompatibilitet.
Underkategori 2: Hardware
Her kan stilles spørgsmål omkring styreenheder, grafikkort, drivere o.lign.
Underkategori 3: Netværk
Her kan stilles spørgsmål omkring opsætning af netværk og problemer med multiplayerspil.
Underkategori 4: Løsninger, Cheats og Tips
Her kan spillere udveksle snydekoder, lysninger og give hinanden tips til diverse spil.
Underkategori 5: Spil Søges
Her kan man f.eks. spørge om, hvor man kan købe et gammelt spil som man søger eller lignende.

Jeg håber at folkene bag eksperten.dk tager forslagene seriøst og kommer med en begrundelse hvorfor de ikke ønsker en spilsektion (Hvis de da ikke ønsker det...:o)

Med Venlig Hilsen

jander
janderdk@hotmail.com
Avatar billede hotpop Novice
01. juli 2001 - 21:21 #1
God ide!
Men det har jo ikke ret meget med IT at gøre, vil svaret nok være...
Avatar billede hotpop Novice
01. juli 2001 - 21:23 #2
Men på den anden side... Der er jo sektioner som overclocking og Fri debat, så en spil sektion vil ikke være af vejen. Desuden er det ikke ret mange spm der er om spil i det hele taget...
Avatar billede snowball Novice
01. juli 2001 - 21:24 #3
Der bli\'r stadig ikke oprettet flere nye kategorier inden det nye menusystem kommer, og hvornår det kommer vides ikke (jeg gør ikke i hvert fald ;))

Snowball
Avatar billede hotpop Novice
01. juli 2001 - 21:24 #4
Med det sidste mener jeg at Eksperten vil ikke blive oversvømmet af spm om spil.
SLUT! *s*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. juli 2001 - 21:31 #5
En spilsektion hører så absolut ikke hjemme på Eksperten. Eksperten er et forum til udveksling af SERIØS it viden. Spil hører ikke hjemme i den kategori.
Avatar billede snowball Novice
01. juli 2001 - 21:33 #6
nanoq: Så burde kategorien \"Fri debat\" vel fjernes !? De fleste spørgsmål der bli\'r stillet der har da heller ikke en hujende fis og gøre med IT !

Snowball
Avatar billede hotpop Novice
01. juli 2001 - 21:43 #7
nanoq> hvad så med sektionen overclocking??? så burde den da heller ikke findes her, vel???!!!
Avatar billede parazite Nybegynder
01. juli 2001 - 23:48 #8
hotpop : Hvorfor har overclocking ikke med IT at gøre?
Avatar billede agony Nybegynder
01. juli 2001 - 23:48 #9
Jeg syns det vil være en god idé med en spil sekton, for så slipper vi for at der dukker spil spørgsmål alle mulige andre steder.
Og hvis man så ikke gider læse disse spørgsmål så kan man jo bare holde sig fra den skektion.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juli 2001 - 09:29 #10
Dette har efterhånden været vendt mange gange.

Der er masser af andre fora på nettet omhandlende spil. Brug dem istedet.

Skulle Eksperten dække ALLE områder af IT, skulle der jo også være kategorier til telefoni, snailmail, telefaxer osv. Skal alt ikke gå op i hat og blå briller, er man nødt til at fokusere på færre specifikke områder. Ekspertens fokusområde er som nævnt seriøs IT. Og det bør der ikke ændres ved.

Spørgsmål vedr. spil hører faktisk ikke hjemme på Eksperten. Dog er man (efter min mening) desværre ikke så striks at man afviser dem. Men da disse spørgsmål ikke hører hjemme på Eksperten, er den eneste passende kategori \"Fri debat\".

Oprettes en decideret spil-kategori er jeg overbevist om at den vil blive meget populær. Mange nye brugere vil komme til af den grund. Men det vil ikke være de \"seriøse\" brugere der vil blive tiltrukket af en spil-kategori. Dvs. Ekspertens \"seriøsitetsniveau\" vil falde en del. Desuden er jeg bange for, at der vil dukke endnu flere ligegyldige fyldspørgsmål op.

NanoQ
Avatar billede hotpop Novice
02. juli 2001 - 21:44 #11
parazite> Hvorfor har spil ikke med IT at gøre? *s*
Avatar billede parazite Nybegynder
02. juli 2001 - 23:08 #12
hotpop : At tvinge ydelse ud af en computer har da mere med IT at gøre end spil. :)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
02. juli 2001 - 23:15 #13
->Nanoq
Vil det virkelig genere dig så grusomt meget, hvis der kom en spil sektion? Du ville da slet ikke mærke den! Ikke fordi jeg ville bruge den så vildt, men det er da en ting der eksisterer, og det er der de fleste får blod på tanden til at fortsætte indenfor IT.

Hvorfor ikke, det bliver sansynligvis meget mere seriøst end \"Fri Debat\"....i \"Fri debat\", er der i øvrigt en masse spørgsmål angående spil! Hvorfor ikke bare anerkende det, og oprette en kategori?

/Johan
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juli 2001 - 09:39 #14
Johan, hvorfor skal jeg blive ved med at gentage? - Eksperten er et forum til udveksling af seriøs IT. Spil er ikke seriøs IT. Og derfor ikke inden for Ekspertens interesseområde...
Avatar billede hotpop Novice
03. juli 2001 - 16:18 #15
parazite> og tvinge ydelse ud af en computer gøres af 99% af grundene af folk der spiller meget...
Avatar billede parazite Nybegynder
04. juli 2001 - 01:22 #16
hotpop : Yes, men det er stadig ikke spil. :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. juli 2001 - 01:24 #17
>>>>>>>>hvorfor er spil useriøse<<<<<<<<<<<
Avatar billede hotpop Novice
04. juli 2001 - 22:05 #18
parazite> Vi bliver da vist aldrig enige hva? *g* denne debat stopper nu fra min side. Tak for \"diskussionen\".
Avatar billede peter_m Nybegynder
05. juli 2001 - 11:03 #19
nanoq >> Jeg tror faktisk du træder mange over tagerne ved at sige at spil (kategori) ikke er seriøs IT, SPIL er faktisk en meget stor kategori og kan deles i mange under emner.

At du ikke tager spil seriøst er bare fordi du ikke interessere dig for dette, men der er mange andre der gør...der i blandt SERIØSE IT folk.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. juli 2001 - 11:13 #20
peter_m, jeg siger ikke jeg ikke spiller, jeg ved da udmærket godt at spilindustrien omsætter for flere penge end filmindustrien idag, og i det henseende er det da vældigt seriøst. Men ikke i dette tilfælde.

Faktum er at spil er underholdning. Der er ikke mange der professionelt lever af at spille. I dette henseende er det useriøst.

Mange mener at pornoindustrien også er seriøst. Dette er vel lige så diskutabelt.

Om spil er seriøst, og seriøst i et henseende der kvalificerer til en kategori på Eksperten, har været diskuteret mange gange. Svaret har indtil dato altid været \"nej\". Der findes MASSER af fora på nettet der omhandler spil. Hvorfor ikke bruge dem?

Eksperten har netop fokuseret på den seriøse IT. Hermed menes programmering, udvikling, teknik, operativsystemer og de mere professionelle kontorapplikationer. Spil passer ikke rigtig ind i de sammenhænge.

Jeg ville ønske Admin ville give en kommentar. For det er da naturligvis muligt jeg misforstår hele meningen med Eksperten. Dog vil jeg umiddelbart tro han deler mine synspunkter.

NanoQ
Avatar billede peter_m Nybegynder
05. juli 2001 - 11:38 #21
nanoq >> Du glemmer den anden side, hvorledes bliver disse spil til...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. juli 2001 - 11:48 #22
peter_m, udvikling af spil er der kategorier til... f.eks. \"programmering\"/\"C/C++\"

NanoQ
Avatar billede gizkor Nybegynder
19. juli 2001 - 13:24 #23
hvis nanog i virkeligheden bare er bange for, at det vil brige ubalance i pointene, kunne der være en grænse for hvor mange point der kunne udloves for et spilspørgsmål (f.eks. max 100point, så kommer vi aldrig til at genere jer andre).
Det er rigtigt at der findes mange andre spilfora, men de er altid meget specialiserede og tiltrækker ikke den brede \"jeg spiller da lidt en gang imellem\" gruppe, som også er sjov at få i tale.
Avatar billede jander Nybegynder
15. august 2001 - 19:45 #24
lukkz
Avatar billede honey Nybegynder
05. maj 2002 - 10:47 #25
Jeg er godt nok ny herinde, men jeg vil da give jander helt ret. Jeg har nogle problemer med min pc der omfatter SPIL og jeg har ledt alle de steder har har noget med mit spil og problemer af gøre og det er minimalt hvad der står og hvis der står noget kan jeg ikke bruge det til noget da mit problem ikke er et af de "almindelige".
Så en "spilsektion" ville ikke være dårligt, og som agony skrev kan dem som ikke gider have noget med spil af gøre da bare lade være med gå derind ......................................