Avatar billede mohnsen Praktikant
14. januar 2009 - 08:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tomme felter i tabeller indhentet fra MS SQL

Hejsa

Jeg er begyndt at arbejde med C5 2008 på en SQL installation.

Jeg vil så gerne være i stand til at oprette rapporter i access, ved at trække direkte på datakilden.

Et problem jeg er stødt på her i begyndelsen er at de felter der burde være tomme, der står der i stedet et tegn i der ligner et "r" men altså ikke er det.

Kan man få access til at tolke det tegn som et tomt felt i stedet? Jeg er f.eks. begyndt at lave labels i access, og hvis der f.eks. ved en kunde ikke står noget att. navn, så er det lidt fjollet at der så i stedet står et "r".

på forhånd tak!
Avatar billede mugs Novice
14. januar 2009 - 09:19 #1
Hvis du kan genskabe tegnet der ligner et r, burde du kunne køre en opdateringsforespørgsel, der ændrer tegnet til Null.
Avatar billede mohnsen Praktikant
14. januar 2009 - 09:37 #2
Umiddelbart havde jeg håbet på at der var noget opsætning et sted i enten SQL eller access, der kunne gøre at systemerne tolker det tomme felt ens, og så man ikke skal skabe den query hver gang.

Jeg har taget backup af databasen og sidder nu og roder med den på en anden pc, som og så har installeret access 2007. Her tolkes det tomme felt som et "". (faktisk er der et "?" indeni kassen når man ser det i access)

Hvis jeg skal prøve den metode du foreslår, hvordan skrives det så i querien? Jeg er ikke særlig erfaren i Access
Avatar billede mohnsen Praktikant
16. januar 2009 - 07:24 #3
.