Avatar billede kedde65 Praktikant
01. juli 2001 - 20:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Save metode i xmlDom

Hejsa Eksperter

Jeg sidder og roder lidt med et xml dokument hvor jeg ved hjælp af XMLDom skal parse dokumentet, og rette det til og til slut skal gemme det. Spørgsmålet er så bare......Der vil på sigt være mange programmer der skal tilgå denne xml fil samtidig, men hvad giver det af problemer i forbindelse med save metoden.
Når man bruger xmldom, opererer det så ligesom en alm database ed låse, eller fungere det som en alm flad tekst fil, hvor der ingen låse er.
Håber i kan hjælpe med dette spørgsmål.

Kedde
Avatar billede jper Nybegynder
07. juli 2001 - 14:20 #1
XML er ikke designet til at gemme data, XML er designet til at udveksle data mellem forskellige systemer, derfor gemmer du data i f.eks. en DATAbase og udveksler data ved hjælp af f.eks. XML, jeg tror du har misforstået teknologien.
Avatar billede jper Nybegynder
15. juli 2001 - 02:02 #2
En XML fil er jo \"bare\" en tekst fil så du kunne jo lige så godt lave en ini fil og gemme data der, der er ikke nogen forskel. Eller txt. elller ???

hvis du ved hvad jeg mener......!
Avatar billede kedde65 Praktikant
22. juli 2001 - 14:01 #3
Jeg er fuldstændigt klar over hvad du mener, og det vidst jeg også godt i forvejen, nu er det bare dst at jeg er er blevet bedt om at lave det i XML.

Kedde
Avatar billede jper Nybegynder
22. juli 2001 - 22:12 #4
Jamen så er svaret det sammen som ved en almindelig tekst fil, det er helt sikkert at har to klienter det samme dokument åbnet, på samme tid er det kun ændringerne fra det program som gemmer sidst der bliver gemt.