Avatar billede cdull Nybegynder
11. januar 2009 - 22:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Postnumre+Områder som på diverse bolig og datingsites.

Godaften de herrer. Hvor finder jeg en database som indeholder postnumre+områder ligesom alle de der bolig og datingsites. Hvor et postnummer er bundet op på et område som København, og derefter  igen bundet op på København SV, København N, København K osv.

Kan nogen hjælpe med dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2009 - 22:27 #1
Du kan få post nummer til kommune data.

Og så tror jeg at du manuelt skal aggregere fra kommuner og op.
Avatar billede cdull Nybegynder
11. januar 2009 - 23:01 #2
Der må da være nogen som har lavet det her før.
Gider ikke lave det, det er røvsygt arbejde.
Avatar billede ladyhawke Novice
12. januar 2009 - 08:20 #3
Det kan krak eller andre kortsites sikkert hjælpe dig med, men så må du spytte lidt i kassen for det...
Avatar billede soeldk Nybegynder
15. januar 2009 - 14:10 #4
Hos Post Danmark kan du downloade en Excel-fil med alle postnumre i Danmark, Grønland og Færøerne. Adressen er http://postdanmark.dk/iis/postnumre/_content/Download.asp
Avatar billede cdull Nybegynder
15. januar 2009 - 19:00 #5
Det var ikke lige præcis det jeg søgte. Jeg søgte noget mere konkret som bruges på dating sites hvor man bruger Nordsjælland, København osv og på disse områder har bundet postnumre op.
Jeg har ikke kunne finde noget om det desværre og kendte godt post.dks excel ark.

Jeg har valgt at lave løsningen anderledes. Så det er ikke længere et issue for mig.
Jeg vælger at svare selv og trække point tilbage.
Hvis i er dybt uenige i dette må i gerne give lyd fra jer.

Tak for hjælpen ellers.