Avatar billede castello Nybegynder
11. januar 2009 - 17:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Data på usb pen forsvinder

Hej på eksperten!

Har fået anskaffet et par nye pc'er med Vista Home Premium på. Problemet er når jeg bruger usb penne så er det som om Vista ikke lukker dem rigtigt ned da der stadig lyser en diode i dem. Kan oprette et bibliotek...kopiere x antal filer derover og alt ser fint ud. Kan sågar f.eks. afspille en mp3 fil hvis det er det der er kopieret over. Anvender så sikker fjernelse af hardware og tager usb pennen ud. Når den så bliver sat i samme maskine eller en anden så er biblioteket der men filerne VÆK...kan så se på data mængden på pennen at de må ligge der men har ingen adgang til dem....

Er ved at blive idiot er der nogen af jer der kan hjælpe ?????

Mvh Castello
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2009 - 09:36 #1
der er vel ikke rod i dine drev bogstaver.
kontrolpanel-administration-computeradministration-diskhåndtering
tjek først uden og sæt usb pen til og se om det er det der laver fejl. så kan du ændre drevbogstav for den.

nu kan det jo også være pennen der lige på dine maskiner lever sit eget liv så prøv dem på en anden.

m.v.h
Avatar billede castello Nybegynder
12. januar 2009 - 12:40 #2
Hej Treatmenice!

Må sige du har ret i om pennen lever sit egtet liv....den er købt på Ebay UK som en 16 Gb men er åbenbart en 2Gb de har "tryllet" lidt rundt med...de kinesere...

Kan vi lukke spørgsmålet her og hvordan får du de 200 point??

Mvh Castello
Avatar billede thov Forsker
12. januar 2009 - 12:59 #3
Ja, de er nogle svinemikler :-(
Her er et program som kan afsløre om man er blevet snydt http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2009 - 08:55 #4
du kan prøve at gøre det her som vist på denne side - på en af min gamle gjorde jeg det og det virkede.

http://www.helgec.dk/usb_boot.html

hvis du er tilfreds med svaret markerer du mit navn og accepterer svaret

m.v.h