Avatar billede infam Nybegynder
11. januar 2009 - 17:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort køler virker ikke?

Hej

Jeg har købt et nyt grafikkort (Sapphire Radeon HD 4830 512MB GDDR3PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, Lite-Retail), og der sidder en fin lille køler på. Når jeg starter computeren, lyser selve kortet rødt (som tegn på at det er tændt), men køleren står helt stille. Jeg har husket at sætte det ekstra strømstik til, så det er ikke her problemet er.

Er køleren død, eller er det min strømforsyning der ikke er kraftig nok? Det er første gang jeg har køler på mit grafikkort.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2009 - 17:35 #1
jeg tror det er køleren på kortet der er defekt.
sæt en tilfældig anden køler til og hvis den heller ikke kan køre er det manglende strøm.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 17:59 #2
Hvor kraftig er din strømforsyning?
Avatar billede infam Nybegynder
11. januar 2009 - 18:21 #3
Input 115V 8a 60 HZ
Input 230v-4a 50 HZ

Output 350W max

Den skulle hedde
switching power supply model: adt-350

Og er nok 3-4 år gammel
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 18:40 #4
Nok lige lille nok. Grafikkortet bruger nok tæt på 200W. Prøv om du kan låne dig frem til en lidt større og se om det klarer problemet. Eller hvis du har en ekstra så sæt den til grafikkortet og se hvad der sker.
Avatar billede infam Nybegynder
11. januar 2009 - 19:00 #5
Under udvidet info står der 450 W strømforsyning, DOH!!!

Tak for hjælpen just, smid et svar.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 20:36 #6
Virker det? Ellers venter vi lige til du har prøvet det i praksis.
Avatar billede infam Nybegynder
12. januar 2009 - 14:10 #7
Ja, med ny strøm er den begyndt at blæse, kast et svar.
Avatar billede justrace Novice
12. januar 2009 - 16:18 #8
Er 200 ikke lige i overkanten for et let spørgsmål? Lad on dele dem, og så har jeg endda stadig fået for mange.

Hvad størrelse PSU fik du sat i?

Hvis man ser bort fra prisen er det med nye ligegyldigt hvor store de er, fordi de  kun giver den strøm der skal til. Med gamle brugte de det der stod på dem, og derfor atte man kun den størrelse i der var nødvendig for at spare på elregningen.´

Et HD4870x2 bruger eks. 285 W! Ret vildt.
Avatar billede infam Nybegynder
12. januar 2009 - 23:43 #9
Tror det var en 550 W. Har så også fundet ud af, at en computer ikke er stærkere end sit svageste led. Fint at jeg fik skiftet den gamle strøm ud.
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2009 - 00:05 #10
Jeps, er det så noget der rykker i grafikken? Ved ikke hvad du havde før, men det kan joikke have været helt vildt. :?
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2009 - 00:06 #11
Hov, ogtak for point. :)