Avatar billede myboo Nybegynder
08. januar 2009 - 20:48 Der er 9 kommentarer

Jeg søger en lille, god bærbar til almindelig skolebrug!?

Hejsa
Da jeg absolut ingen forstand har på elektronik, og alle de små frække tal og ord der beskriver en computers kvaliteter og evner ikke siger mig det mindste, har jeg besluttet, at søge hjælp her. Håber så der er et kvikt hoved der kan guide mig igennem den store computerjungle. Det jeg søger er en lille let bærbar som kan de helt basis ting, skal bruge den til daglig på universitetet hvor jeg pendler til og fra. Så en handy og stabil pc er det jeg søger. Jeg har pt. en Acer som jeg mildest talt ikke har gode erfaringer med. Jeg har brændt mig lidt lun på HP's tx 2590eo. Mine spørgsmål går således på:
-Er det en god maskine der opfylder mine behov?
-Jeg har set den på denne side,  http://shopping.kelkoo.dk/ssc-113501-tx2590eo.html
hos Dustin Home til 6.799. Er det et okay sted og handle computer, her tænker jeg i særdeleshed i forhold til eventuelle reklamationer?
-Kunne I eventuelt forslå andre bærbare der kunne passe mit behov lige så godt, eler måske bedre?

PÅ forhånd mange tak for hjælpen
Hilsen en fortvivlet studine
Avatar billede dooleys Nybegynder
08. januar 2009 - 21:08 #1
Hejsa. der er lidt mere du kan kigge på her:

http://www.tweakup.dk/article/1520/dk/
http://www.tweakup.dk/article/1503/dk/

De to modeller kan findes på:
http://novabook.dk/notebooks.html

Mybook laver også en 14" model:
http://mybook.dk/shop/external/images/forside.html

Generalt er jeg af den mening man skal holde sig fra amd når det er bærbarer vi snakker om. men jeg tror du går mere op i design end teknik, bare den virker :) ?
Avatar billede orient Nybegynder
08. januar 2009 - 21:49 #2
Hejsa. Fortvivlet studine.
Det er et udmærket forslag du har fundet, når man kigger på prisen + det du får. Jeg går selv i skole og der er flere som benytter HP med en lille skærm. Mit forslag til dig vil være at uanset hvor du køber din pc og samtidigt skal sendes til dig, skal du sikkert også sende den retur hvis den fejler. Det kan være noget bøvl. Køber du i en pcbutik får du sikkert en god betjening/reklamation men det betaler du også for. Til slut: Hvis du vælger en bærbar til ca. 7000.- får du en god pc som helt sikkert opfylder dine behov(skole/internet). Vælger du samtidigt en med den størrelse skærm(ca.12") er den ikke så tung og strømmen holder længere.
Jeg har selv købt op til flere stationær+bærbar i Bilka uden problemer/reklamationer. Hold øje med tilbud!!
Avatar billede myboo Nybegynder
08. januar 2009 - 21:56 #3
Hej Dooleys
Tak for det hurtige svar og den gode anbefaling af novabooken, den ser slet ikke så dum ud! Det er godt at have lidt at vælge imellem. Og du ramte vist også rimelig plet mht. design, og den hvide novabook er helt bestemt en fræk lille sag, og overgår også HP i design.
Ved desværre heller ikke lige hvad amd er, men det kan jeg vel læse mig frem til et sted. endnu engang tak for din gode hjælp
Avatar billede myboo Nybegynder
08. januar 2009 - 22:02 #4
Hej orient
Tak for din besked. Ja, er heller ikke alt for vild med det nethandel. Kan godt lide at have et sted hvor jeg kan gå ned og banke i bordet eller gå ned og se opgivende og forgrædt ud hvis møget ikke virker. Men er bare bange for at den HP jeg gerne vil have kun kan købes over netbutikker. Synes ikke den har været til at finde hos almindelige forhandlere, men har muligvis ikke støvsuget markedet grundigt nok. Jeg er lidt pjattet med netop den, da den har skærmen der kan vendes. Det har jeg ikke rigtig fundet ved andre.
Havde også håbet på at kunne finde et godt januartilbud, så lurer i udsalgsaviser, også fra Bilka. Endnu engang tak :)
Avatar billede orient Nybegynder
08. januar 2009 - 22:16 #5
Avatar billede myboo Nybegynder
08. januar 2009 - 22:36 #6
Tror simpelthen den bliver for stor. Har en på samme størrelse nu og orer simpelthen ikke at slæbe den med frem og tilbage, den vejer et helvede og er så stor og klodset og banker ind i alle øvrige passagere i bussen, når jeg skal ned til min plads. Så i 1½ år har jeg været (næsten) den eneste på Aarhus Universitet der har siddet med en blok og en pen. Den skal være lille og veje praktisk talt ingenting, ellers får jeg den ikke brugt. Men det er ellers billigt ja!
Avatar billede dooleys Nybegynder
09. januar 2009 - 13:46 #7
Nu ved jeg ikke om du selv er kørende osv, men både mybook og novabook har jo også fysiske butikker man kan komme i. Jeg har fx købt min novabook i sønderborg.

Tjek: http://novabook.dk/forhandlere.html
Og: http://mybook.dk/shop/profile.html
Avatar billede dooleys Nybegynder
09. januar 2009 - 13:52 #8
og hvis du er interesseret i at lære lidt kan du bruge 30 min på at læse disse artikler:

http://newz.dk/artikler/computerbygning-del-1-forberedelserne
http://newz.dk/artikler/computerbygning-ordforklaring
http://newz.dk/artikler/computerbygning-del-2-indkoeb-af-komponenter

Det de handler godt nok primært om opbygning af stationær computer, men bevæger sig også ud og forklarer andre ting som du bestemt ville have gavn af at vide :)
Avatar billede myboo Nybegynder
10. januar 2009 - 10:59 #9
Okay, det vidste jeg ikke. Super! Tak for det. Ja, må helle sætte mig lidt nærmere ind i tingene og så få taget det endelige valg mht. hvilken computer det skal være. Lige nu står den bare på eksamener, så det må blive mit første projekt når de er overstået. Men du skal have rigtig mange tak for hjælpen!