Avatar billede thomasmyg Nybegynder
07. januar 2009 - 23:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

authentication metode

hvordan beskytter jeg et af min sites på min web-server så man skal bruge sin Active Directory konto til at logge ind.
Avatar billede cmoz Praktikant
08. januar 2009 - 20:21 #1
Jeg antager at det er Windows 2003 og IIS6

Se mere her:

http://support.microsoft.com/kb/324274
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/WindowsServer2003/Library/IIS/9b619620-4f88-488b-8243-e6bc7caf61ad.mspx?mfr=true

Slå anonymous fra og brug Integrated Windows Authentication
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. januar 2009 - 20:43 #2
hvorfor kan jeg ikke bruge Digest authentication når det kun er bruger fra mit domæne som skal kunne få adgang og derfor lige så godt kan bruge AD brugernavn og kodeord?
Avatar billede cmoz Praktikant
08. januar 2009 - 21:26 #3
Hvis du skal bruge Digest så skal AD users have deres password gemt med reversible encryption på domæenecontrollerne. Dvs dårligere sikkerhed.

Integrated Windows Authentication bruger jo også dine AD brugere. Eller er din webserver ikke i domænet?

Se mere udførlig forklaring på de forskellige her:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/WindowsServer2003/Library/IIS/22e38464-acb3-48cd-87e5-c554ef6e3ccd.mspx?mfr=true

[quote]Digest authentication completes only if the domain controller has a reversibly encrypted (clear text) copy of the requesting user's password stored in Active Directory. To allow passwords to be stored in clear text, you need to activate the Store password using reversible encryption setting on the Account tab of the user in Active Directory. [/quote]

Der er også Advanced Digest, som ikke kræver det skal stores med reversible encryption.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. januar 2009 - 08:36 #4
så det du siger er at Intergrated Windows Authentication er sikrere end Digest, men også bruge AD?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. august 2009 - 15:23 #5
Da jeg ikke har fået noget brugbart svar lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. august 2009 - 15:23 #6
Lukket