Avatar billede mcilvain Nybegynder
07. januar 2009 - 21:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udvidet søgefunktion

Lige til start godt nyt år :-) også til sagens kerne.

Ønsket er at man ikke kunne rediger i skærmbilledet, men at man skal vælge et nyt skærmbillede via en for dette billede speciel kommandoknap for at kunne rette, endvidere det vise data med underliggende data og igen underliggende actions dataer tidligere som nuværende data.

Søg aktion
man skal kunne søge i alle aktioner og blot vise dem, men uden at det er muligt at rette i dem, man skal kunne søge på beskrivelse og stikord..
Søge funktionen fra Makeiteasy har kun opfyldt lidt af det, men jeg kunne godt tænke mig at det var muligt at søge på flere tabeller af gangen, en global søgning i selve datastrukturen og ikke med den ellers okay indbyggede søgepost funktion der er i Access. der er tale om access 2003, skulle måske lige nævnes, og for at sætte prikken over i'et, senere skal alle tabeller/databasen køres og læses igennem en sql server, men den pine den sag.
Alle råd der menes at kunne være behjælpelige er velkommen. Jeg er ikke en haj til VB men er ikke bleg for at afprøve.
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2009 - 19:44 #1
Not quite sure I understand any of this.

"Ønsket er at man ikke kunne rediger i skærmbilledet, men at man skal vælge et nyt skærmbillede via en for dette billede speciel kommandoknap for at kunne rette, endvidere det vise data med underliggende data og igen underliggende actions dataer tidligere som nuværende data."

But here is a link which may giv eyou want you want regarding your search function.

http://www.mvps.org/access/modules/mdl0056.htm
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2009 - 19:46 #2
Avatar billede mcilvain Nybegynder
08. januar 2009 - 21:21 #3
Hi Terry sorry, that i wrote it quick :-) it was just what my mind told me too write.
But it seems like you got it allmost correct, i'm looking at the links and let you know.
Thx Again.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
12. januar 2009 - 20:12 #4
Hi Terry.
Jeg har en formular som der har en grund i en masse tabeller, det er i disse tabeller der skal laves søgning, så jeg vil lave et søgefelt, der kan søge på en tabel, et andet søgefelt der kan søge i en anden tabel og en 3 søgeboks der kan søge i alle tabeller, Alle 3 søge felter skal være på samme formular, dernæst skal jeg kunne lave en søgning på en post og den skal kunne vises, men der skal ikke kunne redigeres i den posten der kommer frem ved søgningen.

Jeg håber at det har givet et større blik i det jeg mente.
Avatar billede terry Ekspert
12. januar 2009 - 20:26 #5
have you looked at the links I gave? If you cant us eany of these then I'm out of ideas.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
16. januar 2009 - 23:48 #6
Terry please type Answer :-)
Avatar billede terry Ekspert
17. januar 2009 - 12:07 #7
thanks, hope you cou dmake use of  the links.