Avatar billede zoff Nybegynder
06. januar 2009 - 11:34 Der er 3 kommentarer

Hvordan endre Autonummer?

Jeg er i ferd med å skrive inn en tekst i Access,den skal være på norsk og engelsk og nummerert for hvert avsnitt. Hvordan gjør jeg det?Når jeg bruker datatypen Autonummer blir hver linje nummerert.Teksten består av ca 8 avsnitt. (Beklager at spørsmålet ikke er på dansk).
Avatar billede mugs Novice
06. januar 2009 - 11:46 #1
Du kan IKKE ændre et autonummer i Access. Et autonummer er blot et udtryk for en unik identifikation for den enkelte post. Det skal ikke misforstås på den måde, at det er det samme som et postnr. Der er ikke noget postnummer for den enkelte post. Hvad der før var den første post kan nu være den sidste afhængig af hvorda tabeller er sorteret.

Hvis det er hver enkelt afsnit der skal nummereres, er det nødvendigt at tilknytte hver enkelt linie til et afsnit.
Avatar billede zoff Nybegynder
06. januar 2009 - 12:30 #2
Takker for svar.
Avatar billede mugs Novice
12. februar 2009 - 21:43 #3
Selv tak - Men løste det problemet?