Avatar billede babelfish Nybegynder
05. januar 2009 - 14:09 Der er 4 kommentarer

Tomcat 6 og log filer

Hej Eksperter.

I Tomcat 6, modsat ældre versioner, bliver Tomcats egne log filer oprettet med datoen indbygget i filnavnet. F.eks. catalina.2009-01-05.log.

Jeg vil gerne kunne overvåge disse log filer, men skal til den opgave bruge et "stabilt" navn; f.eks. catalina.log.
Det er i den forbindelse ligegyldigt, at navnet bliver ændret af Tomcat når den "ruller" filen, blot navnet er det samme når filen oprettes.

Kan nogen hjælpe?
Pfh. mange tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2009 - 09:31 #1
Tomcat bruger default JULI logger.

Saa vidt jeg kan se, saa giver den ikke mulighed for at aendre filnavns formatet.

Hvis du erstatter JULI med log4j, saa kan du faa det lige som du vil have det.
Avatar billede babelfish Nybegynder
06. januar 2009 - 09:38 #2
Jeg havde godt luret, at log4j eller commons logging giver fuld kontrol, men havde håbet at undgå at skulle skifte til en af dem, da det kræver at jeg bygger komponenten selv og forestår en hel del konfigurering efterfølgende.
Well... hvis det er sådan det skal være, so be it!

Tak?! :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2009 - 03:20 #3
Dine apps bruger java.util.logging ?
Avatar billede babelfish Nybegynder
09. januar 2009 - 10:26 #4
Nej, de bruger gerne commons logging med log4j nedenunder.