Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 21:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

have foretrukne og dokumenter samme sted

I min familie har vi efterhånden en hel del pc'ere....
Pc'ere som godt nok for det meste er personligt tilknyttet en, men som alligevel benyttes af alle ind imellem.

Specielt foretrukne og vores dokumenter (billeder m.m.) kunne jeg godt tænke mig lå samme sted.

jeg havde forestillet mig at det var på vores synology disk som jo er på nettet.

At lave en mappe hvor vi blot skal huske at gemme alle dokumneter er til at finde ud af.

Men kan man gøre så foretrukne på alle pc'ere hentes fra synology?
Kræver det evt. at man skifter browser fra explorer til opera eller en af de andre...?
04. januar 2009 - 22:04 #1
Hvilke OS / Styresystem ?
04. januar 2009 - 22:06 #2
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->

Tweak UI -> This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more. ->
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Der er mulighed for at definere hvor "Foretrukne" er placeret...
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 22:07 #3
XP...og det kan ikke være anderledes da nogle pc'ere er arb.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 22:07 #4
XP prof
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 22:08 #5
takker...vil jeg kigge på...send du bare et svar... :-)
04. januar 2009 - 22:09 #6
(Check løsningen først.. - der er mange andre sjove muligheder med denne [Tweak UI] ...)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 07:33 #7
ok..men der går noget tid....
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 12:16 #8
har installeret tweak...men kunne ikke se nogen steder at definere mapper til foretrukne..
05. januar 2009 - 13:03 #9
Tweak UI:
My Computer
Special Folders
  Favorites
  Change Location

OK...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 14:45 #10
aarrhh...tak...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 17:06 #11
Har nu prøvet at flytte foretrukne til min anden partition på pc'en
Måske forstår jeg det ikke helt...
Den siger at location er den nye, men i explorer er der nu ingen foretrukne og på den anden partiton ligger de heller ikke.

Men det er vel også det teksten siger der hvor man ændrer location?

Menes der at jeg manuelt skal flytte de foretrukne over til den anden partition som jeg nu har flyttet til?
05. januar 2009 - 17:42 #12
... du skal manuelt FLYTTE mappen
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Foretrukne\
til
(Netværkssted)\Foretrukne\

Derefter rette i Tweak UI ...

Sådan jeg jeg gennemført det...
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2009 - 07:35 #13
ok tak...
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2009 - 07:36 #14
da jeg alligevel aldrig bruger foretrukne uden at være på nettet, så kan de ligeså godt ligge der og så er de også back'uppet .-)
06. januar 2009 - 21:26 #15
Ping..
(Det var et [svar]...)

(Men ovenstående procedure virker her !)