Avatar billede erlandsen Seniormester
04. januar 2009 - 11:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

forskel på access 2003 og 2007

jeg skal lave en simpel database i access bestående af nogle tabeller, nogle relationer og en indtastningsformular.

er access 2007 bagudkompatibel nok til at jeg kan lave dette arbejde i access 2007 selv om brugerne der skal bruge databasen arbejder i access 2003?

eller er det bedre at lave databasen, der i øvrigt senere skal udvikles til et egentligt crm system, i access 2003, så der ikke er tvivl om kompabiliteten?

jeg spørger fordi jeg regner med at det er nemmere at lave formularen i access 2007 - da det er en del år siden jeg arbejdede med access/databaser.
Avatar billede terry Ekspert
04. januar 2009 - 11:18 #1
http://office.microsoft.com/en-us/access/HA100678311033.aspx#backwardscompatibility

If you already know that the final dB is to be in Access 2003 then you may as well start using 2003
Avatar billede erlandsen Seniormester
04. januar 2009 - 11:27 #2
det er svar nok for mig - læg bare et svar, tak!
Avatar billede terry Ekspert
04. januar 2009 - 11:31 #3
Tak

http://www.kellermansoftware.com/t-articleaccessversions.aspx

As you can see from the MS Access Feature Comparison section there are a number of differences between 2003 and 2007 and also that there is a backward compatability from 2007 to 2003.

I would say that one of the biggest noticable differences is the user interface which does take a bit of getting used to if you are alreday using 2003 or older. So if you did start with 2007 then going back to 2003 would also take time to get used to.

So as I mentioned previously go for 2003 if you knwo thats where you are going to end.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. januar 2009 - 07:18 #4
Som Terry skriver så er det smarteste at benytte 2003 hvis du ved at det er der dit system skal køre senere.
Du skal dog være helt klar på at hvis du laver et rigtig fancy brugerinterface med masser af menuer og lignende, så får du en kæmpe opgave når du om 1 år eller 2 skal lave det om til Access 2009. Det er en helt anden verden at lave interfaces med ribbons og alt det der. Indlæringskurven er stejlere en opstigningsbanen for rumfærgen :-)