Avatar billede slespersen Nybegynder
03. januar 2009 - 22:39 Der er 7 kommentarer

Fdisk - Data forsvundet, recovery?

Jeg har de sidste 48 timer intensivt forsøgt, at hive en 9.7gb virtuel harddisk ud fra min gamle MBP harddisk.

For at gøre en lang historie kort, har min MBP performet elendigt på det sidste. Hvorfor jeg har været ivrig efter at få maskinen formateret, og starte på en frisk. Det der præcist skete var følgende:

1. Slet FAT32 partition (Bootcamp)
2. Oprette HFSplus
3. Merge 2 HFSplus partitioner til én
4. Formatere til HFSplus

Det er desværre først bagefter, at det går op for mig, at jeg lige har fjernet min virtuelle harddisk fra Parallels - tough titty!
En virtuel harddisk, der indeholder backup af mit udviklings bibliotek fra da min ubuntu maskine døde d. 23. december. (Her bliver det tragikomisk - der er taget backup af den virtuelle disk d. 22.)

Sagen er den, at jeg nu efterhånden har været ALT igennem.

- Data Recovery for Mac
- R-Studios
- Data Recover for Macintosh

Jeg er personligt ved at løbe tør for ideer, til hvad fanden jeg kan stille op.

Det skal nævnes at R-Studios FINDER filen med den præcise størrelse og hele svineriet, men programmet vil *kun* genskabe 147mb - og så mangler der altså stadig meget!

Nogen der har erfaringer, med sådanne major fuckups?

Alt hjælp er stærkt værdsat!

Krav til OS der skal recoveres fra, er underordnede - skal nok skaffe den nødvendige hardware.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2009 - 22:58 #1
Jeg har overhovedet ingen ide om hvad du taler om, men prøv at downloade og brænde www.helgec.dk/insert.iso kig lidt på www.helgec.dk/livecd.html og jeg er næsten sikker på at løsningen på dit problem kan findes der, problemer? så tales vi ved i morgen
Avatar billede egonspock Seniormester
03. januar 2009 - 23:13 #2
Jeg har gode erfaringer med Data Rescue II fra http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php
men om det lige præcis kan hjælpe med din udgave af problemer ved jeg ikke.
Avatar billede slespersen Nybegynder
04. januar 2009 - 00:17 #3
Jeg prøver mig frem med PhotoRec, og ser om jeg kan få den til at hive winxp.hdd ud af disken.

Vender tilbage imorgen - so far, siger den 9 timer.

Jeg tillader mig dog, at lade den køre mens jeg sover - diskplads er intet problem ;)

Takker so far.
Avatar billede slespersen Nybegynder
17. januar 2009 - 23:27 #4
Så er dataen reddet ud, og alt er fryd og gammen.

Med lidt hjælp fra udvikleren af PhotoRec, lykkedes det at få programmet til at hive .hds filen ud. Desværre var filen ikke umiddelbart brugbar, men efter et par mislykkedes forsøg, lykkedes det at genskabe dataen fra den formaterede disk, til en beskadiget "disk" - og igen hjalp PhotoRec, med at hive dataen ud af den ødelagte .hds fil.

Jeg takker for hjælpen :)

/Sylvester
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 07:08 #5
"Med lidt hjælp fra udvikleren af PhotoRec" Hvis korrespondancen ikke indeholder personlige detaljer ville jeg da blive glad hvis jeg måtte få indsigt, jeg forsøger jo hele tiden at gøre min guide vedr. TESTDISK bedre
Avatar billede slespersen Nybegynder
18. januar 2009 - 12:23 #6
Well, selvfølgelig? Der er dog intet vildt i den, andet end at han bliver forespurgt omkring muligheden for at tilføje .hdd og .hds filheaderen til PhotoRec?

Der står intet om brugen eller noget andet - det er ene og alene spørgsmål/svar på tilføjelsen af .hdd :)

Hvis du vil have den tilsendt, så smid mig en mail adresse.

/Sylvester
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 12:24 #7
mail@helgec.dk