Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 15:17 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Min bærbar vil ikk starte op efter der er sat nye ram i?!

Ja, som overskriften lyder.. jeg har lige modtaget nogle DDR2 ram (1GB) til min HP Pavilion DV6000.. Jeg har nu sat mine ram i, og nu vil computeren ikke starte op med dem i?
hvis jeg tager den nye ram blok ud, er der ingen problemer..?!
Det er de samme slags ram der sidder i, iforvejen ( altså begge ram blokke er DDR2)
er det ram blokken der er defekt?
Hvis dette er tilfældet burde den så ikke starte op alligevel, da der nok på den anden ram blok til det som windows kræver?

håber nogle kan hjælpe..
på forhånd tak
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 15:53 #1
ingen der kan hjælpe?
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2009 - 20:17 #2
Kan du fortælle os lidt mere om de ram, måske er det forkert type.

Sætter du de nye RAM i sammen med de gamle?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 20:26 #3
Ja det lyder mærkeligt, men DDR2 er åbenbart mere end een ting. Jeg købte et nyt
bundkort -Biostar- Det ville ikke starte op på mine 2x1GB DDR2 ram. Gik over til
forretningen hvor jeg havde købt bundkortet. Forhandleren prøvede med 2 andre DDR2
ram, og straks kørte computeren. Forklaringen? Ingen forklaring, bare erfaring.
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 20:37 #4
jamen jeg har undesøgt min computer, og den bruger DDR2 ram.. hvorfor vil den så ikk bruge de andre? Er der forskel på dem?
burde den ikke bare godtage dem når det er DDR2?

Ja den kører sammen med den gamle ram blok
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 20:42 #5
det skal lige siges, at jeg har prøvet kun at sætte de nye i, der vil computeren heller ikke starte.. der kommer ikk engang lys i skærmen?
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2009 - 20:49 #6
Hvis du vil bruge 2 RAM-blokke samtidigt, er der stor sandsynlighed for, du får problemer, hvis de ikke er nøjagtigt ens. Mange gange vil du på bundkortsproducentens sider se, hvilke RAM-kort de har testet og godkendt.

Har du prøvet kun at sætte det nye kort i?
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 20:54 #7
ja, jeg har prøvet kun at køre med den nye RAM blok i, men der kommer der ikke engang lys i skærmen?! Det kan ikke have noget med bios at gøre vel?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 21:00 #8
Hvis den ene ramblok ikke dur, kan den anden ikke starte windows op. Man skal prøve
med een af gangen.
Hvis din computer kan køre med de gamle ram, men ikke med de nye, er det ikke de
rigtige ram til det bundkort. DDR2 eller ej.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2009 - 21:08 #9
Jeg tror, jasveg og jeg er enige i, at du på en eller anden måde har fået anskaffet en RAM-type, som ikke passer til din HP.

Kan du give et link til produktet? Hvis du har en kvittering eller andet, hvad står der så på den om kortet?
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 21:10 #10
jasveg,- okay hvilke ram skal så bruges? jeg har kørt PC Wizard 2008 og under RAM, står der 1024 MB DDR2-SDRAM... dem der sidder i nu, er fra samsung.. og jeg købte de andre i elgiganten, og de hedder micro memory.. der står godt nok ik SDRAM på dem jeg købte idag.. men ekspidienten sagde det var ligegyldigt?
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2009 - 21:17 #11
RAM-blokke og bundkorts måde at modtage dem på kan give anledning til mange eder og forbandelser.

Det modsatte kan også være tilfældet, som f.eks. da jeg for ca. 6 måneder puttede et nyt 2GB-kort i min ene søns computer. For sjovs skyld satte jeg hans gamle 512MB-kort i min anden søns maskine, og alt virkede perfekt lige fra starten.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2009 - 21:20 #12
Du skal sikkert bruge en type, som beskrives sådan her: DDR2 SODIMM 200pin
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 21:21 #13
okay.. hmm.. kan det passe hvad ekspidienten sagde, at det er lige gyldigt om de hedder DDR2 RAM, Eller om de hedder DDR2-SDRAM
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2009 - 21:30 #14
Kan du ikke fortælle os, hvad der står på din kvittering?
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 21:37 #15
Jamen der står stort set intet, det eneste der står på kvitteringen er:
1024 MB PC4200  DDR2 BÆRBAR..

på det etui ram blokken lå i, står der bag på:

MMDDR2-4200/1024SO
1 GB DDR2 pc4200 64mx8 SODIMM
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 22:04 #16
DDR2 og DDR2-SDram er ikke det samme, så det er ikke underlig, din PC ikke vil starte op. http://en.wikipedia.org/wiki/DDR2_SDRAM
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 22:08 #17
det som milter skrev ang. ram med at jeg sku bruge nogle: DDR2 SODIMM 200pin

er det så ikk de samme som jeg har beskrevet i beskeden over?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 22:26 #18
Prøv at se her hvor mange DDR2 ram der er hos Kingston:
http://shopping.kelkoo.dk/ssc-111001-kingston-ddr2-sdram.html
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2009 - 22:28 #19
Kan det passe, du har betalt 145-150 kr for blokken?

Jeg har checket lidt på nettet, og tilsyneladende ser specifikationerne ud til at være i orden. Desværre viker de ikke i din computer, og jeg har på fornemmelsen, det hænger sammen med prisen.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage RAM-blokken og computeren med til Elgiganten og forklare en ekspedient problemet. Hvis han/hun påstår, det er din fejl, så bed dem om at bevise det modsatte. Smid så en hundredlap mere på bordet og bed om en blok, som er produceret af en fabrikant, som tør sætte firmanavnet på æsken.

For du har vel sikret dig, at blokken sidder korrekt?

Kig evt. på, hvad der står under "Upgrade tips" på linket herunder:

http://www.memory-up.com/Memory/HPPavilionNotebooks3400_1GB667MHz.html?utm_source=Froogle&utm_medium=referral#
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 22:33 #20
Jeg ved ikke hvilke ram du skal bruge, men kan maskinen ikke køre med dem, ja
så kan det jo ikke være de rigtige. Som i mit eksempel.
Du sørger vel for, at de sidder helt rigtigt, så når du sætter dem i, så klikker
sideholderne i af sig selv?
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 22:44 #21
jo Ram blokken sidder ordenligt i.. Har sat ram i bærbare computer for et par stykker, og der har aldrig været nogen problemer, men typisk nok kommer de når det er en selv;)

de har kostet 299..

milter: ja det er også det jeg er nået frem til, tager computer og ram med der ned, og så ber jeg om at få en ny blok testet. virker den heller ikke må jeg købe nogle fra en anden frabrikant.. For har også forhørt mig andre steder, og der får jeg også at vide som du siger, at blokken ser ud til at være den rigtige, den virker bare ikk (enten defekt, eller også kan den bare ikke med min HP)
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 22:51 #22
Rammene kan være i orden selv om de ikke kan starte din maskine.
Enig i, at det bedste er, at tage computeren med til forhandleren, og lade dem
sætte andre ram i, til det kører. Kingston laver gode ram.
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
03. januar 2009 - 22:52 #23
Men tusinde tak for hjælpen:)
Rart i gad og hjælpe:D
jeg smutter en tur til elgiganten og ser på enten en ny blok, hjælper det ikk må jeg købe en anden slags;) Skriver et indlæg imorgen og hvordan det gik, og om de havde nogen forklaring..
Avatar billede lakridserne Nybegynder
05. januar 2009 - 19:56 #24
det er da den 5/1 - du skrev den 3/1 . Hvordan gik det?

/lakridserne
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
11. januar 2009 - 15:30 #25
Hejsa:) Undkyld jeg først svare nu, men har først føet problemet løst idag..
den ram blok jeg havde fået var ikke defekt.. men af en eller anden uforklarig grund ville min HP og deres ram bare ikke arbjede sammen, på trods af at det var den rigtige slags ram.. så jeg fik mine penge tilbage, og Gik ind og bestilte nogen kingston ram over nettet.. dem har jeg så først fået sat i Idag.. og de virker uden problemer:)
Avatar billede pmh1989 Nybegynder
11. januar 2009 - 15:34 #26
jasveg,- milter..

jeg vil gerne gi jer nogle point for hjælpen, men da jeg er ny herinde kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg overføre de point til jer, eller om de bliver overført automatisk..? Ellers må gerne skrive hvordan jeg gør, så får jeg lige overført nogle point, som tak for hjælpen:)
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 15:42 #27
Jeg springer over med point. Så du beder bare milter om at lægge et svar.
Når han har gjort det, kan du markere hans navn med musen, og derefter trykke på
accepter. Så får han point:)
Avatar billede milter Ekspert
11. januar 2009 - 17:07 #28
@jasveg > Når nu pmh1989 vil give dig point, synes jeg, du skal tage imod dem :-)

@pmh1989 > For at du kan give point, skal jasveg og jeg lave et indlæg som "Svar" i stedet for "Kommentar". Det har jeg gjort her. Når du så åbner siden her, vil der dukke en boks op, hvor du kan klikke på vore navne og derefter "Accepter", så bliver pointene overført og fordelt mellem os. Vent til vi begge har svaret.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. januar 2009 - 17:12 #29
Tak men jeg springer stadig over:)

pmh1989 - Så er det lukketid:)