Avatar billede sprock_hunter Nybegynder
03. januar 2009 - 13:00 Der er 8 kommentarer

Bærbar HDD

Hej Alle
Jeg har fornyligt mistet en bærbar pc til de evige motherboard græsmarker. Nu har jeg lige et spørgsmål: kan jeg og i givet fald hvordan får jeg overført mine dataer fra min gamle harddisk til en ny. Forudsat at jeg kun sidder med harddisken fysisk. Jeg har både stationær og får indenfor kort tid en ny bærbar.
Jeg vil helst undgå og skulle skille min nye bærbar ad eller noget. Men har rimeligt styr på min stationær.
Kan man få et kabel eller noget lign der kan bruges til harddisken?
På forhånd tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2009 - 13:09 #1
Avatar billede sprock_hunter Nybegynder
03. januar 2009 - 13:12 #2
Og med den kan jeg så overføre til fra min gamle bærbar harddisk til en hvilken som helst USB indgang? Måske endda min stationær pc?
Avatar billede sprock_hunter Nybegynder
03. januar 2009 - 13:19 #3
Og kunne jeg eventuelt bare åbne min stationær og koble den til via det "almindelige" HDD kabel?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2009 - 13:38 #4
Den dims jeg viser dig (som kan fås i andre modeller, andre steder, andre priser) kræver blot at du piller harddisken ud af din gamle bærbare, sætter den harddisk på dimsen, og putter den i et USB-stik på fx din stationære.
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2009 - 17:33 #5
For de samme penge som 'dimsen', kan du få dig et alu-kabinet (med USB), så disken fra den defekte laptop, kan benyttes til back-up, flytning af filer mellem computere m.m.
Der er mange at vælge imellem: http://kortlink.dk/65et
Husk bare at skelne mellem S-ATA og P-ATA (IDE)
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2009 - 17:37 #6
Hovsa - glemte lige at tilføje, at det ikke kan lade sig gøre at tilslutte en bærbars 2,5" disk til en stationær computers 3,5" stik, uden en adapter - og så skal du alligevel til lommerne.
Avatar billede sprock_hunter Nybegynder
03. januar 2009 - 21:42 #7
Tak for de svar. Ærgeligt jeg skal til lommen :-) men tak alligevel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2009 - 22:00 #8
Spørg blandt dine bekendte, om der ikke er nogen, der har noget liggende.