Avatar billede mee3 Nybegynder
02. januar 2009 - 00:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

grub error 21 hjælp

jeg har prøvet og instalere Ubuntu på en usb stick men jeg installerede den helt på sticket som en harddisk.
da jeg ville loade den op kom der en grub error 21 jeg kan ikke finde nogen løsning.
kan heller ikke boote xp eller noget andet end fra cd.
så plzz hjelp mig
Avatar billede Jensen DK Novice
02. januar 2009 - 08:06 #1
Har du været i bios og stille boot rækkefølgen?
Avatar billede Jensen DK Novice
02. januar 2009 - 08:09 #2
Den skal også kunne boote fra USB, kan også stilles i bios hvis det understøttes.
Avatar billede mee3 Nybegynder
02. januar 2009 - 09:54 #3
eg hafr væ ret i biosen og skifte om og jeg kan godt bootefra en usb men barre ikke den.
Jeg vil bare kunne bruge xp igen så linux kan være ligemeget om det kommer til at virke
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2009 - 10:34 #4
Du skulle nok ha læst lidt på Linux lektien inden du startede  eksperimenter -> fjern dit USB-stick ->  boot op på din installations cd – tryk på en tast når du bliver spurgt (kræver normalt PS2 tastatur)

I første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen  -> Enter

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1  -> Enter
Skriv  fixboot  -> Enter -> bekræft -> skriv, fixmbr -> bekræft -> skriv, exit -> genstart
Avatar billede mee3 Nybegynder
02. januar 2009 - 11:23 #5
mange tak det virkede som det skulle.
hvis du vil have nogle point så skal du kige ligge et svar
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2009 - 11:29 #6
Samler ikke point så dem snupper du bare selv
Avatar billede mee3 Nybegynder
02. januar 2009 - 11:53 #7
Ok